شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#نخست وزیر

تکذیب شایعات مربوط به استعفای دولت لبنان/ ادامه تلاش میقاتی برای ازسرگیری جلسات کابینه


تکذیب شایعات مربوط به استعفای دولت لبنان/ ادامه تلاش میقاتی برای ازسرگیری جلسات کابینه

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر لبنان اعلام کرد که نجیب میقاتی به تلاش خود برای ازسرگیری جلسات دولت ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  دفتر رسانه‌ای «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بعد از نشست نخست وزیر با «نبیه بری» رئیس پارلمان اخباری درباره مواضع نجیب میقاتی منتشر شده است.

به نوشته البناء، در ادامه این بیانیه آمده است که نخست وزیر در دیدار با نبیه بری بر مواضع اصولی خود در رد هرگونه مداخله در کار دستگاه قضایی به هر شکلی و اینکه دولت عرصه تسویه حساب نیست و حق مداخله در امور قضایی را ندارد تاکید کرد. نجیب میقاتی همچنین گفت که باید راه‌حل‌های  پیشنهادی برای حل مشکلات مربوط به موضوع شورای عالی و محاکمه نخست وزیران و وزیران در چارچوب احکام قانون اساسی باشد.

در ادامه بیانیه دفتر نخست وزیر لبنان آمده است که نجیب میقاتی این موضع خود را به اطلاع «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و همچنین نبیه بری رسانده و موضع وی هیچ ابهامی نداشته است.  میقاتی به وظایف خود و تلاش‌هایش جهت حل مشکل جلسات دولت ادامه خواهد داد و هر موضع گیری دیگری در آینده صرفاً به  ارزیابی ملی و شخصی و تحلیل شخص نخست وزیر از روند امور مربوط می شود.

نجیب میقاتی روز گذشته در ساختمان پارلمان لبنان با نبیه بری  نشستی برگزار کرده و در ابتدای این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر رسیدگی به عملکرد «طارق البیطار» قاضی پرونده انفجار بندر بیروت گفت که دولت ارتباطی به این موضوع ندارد.

منابع آگاه لبنانی گزارش دادند که نجیب میقاتی بعد از این دیدار با عجله از ساختمان پارلمان خارج شد و نشانه‌هایی از عصبانیت در چهره او بود.  همین امر نشان می‌دهد که نخست وزیر و رئیس پارلمان لبنان جلسه مثبتی با یکدیگر نداشتند.

البته منابع لبنانی گزارش دادند که شایعات مربوط به استعفای دولت که اخیراً در برخی رسانه‌های این کشور مطرح شده صحت ندارد.

پیش از این رسانه‌هایی همچون شبکه خبری الجدید لبنان اعلام کرده بودند که نجیب میقاتی قرار است به کاخ ریاست جمهوری رفته و استعفای خود را اعلام کند.  اما وب سایت خبری النشره اعلام کرد که نجیب میقاتی استعفا نخواهد کرد و در تلاش برای از سرگیری جلسات دولت است.

محافل نزدیک به نجیب میقاتی گزارش دادند که هیچ اختلافی بین نخست وزیر و رئیس پارلمان وجود نداشته و روابط آنها در سطح عالی و مطلوب قرار دارد.  دیدار روز گذشته میان نجیب میقاتی و نبیه بری مثبت بود و هر دو به گفتگو  جهت حل مشکلات کشور ادامه می دهند.

 

این محافل افزودند که نجیب میقاتی بر پایبندی خود به محافظت از موسسات دولتی و همچنین تعهد به حاکمیت ملی در راستای تحقق اهداف دولت پایبند است.  همچنین شایعات مربوط به استعفای نجیب میقاتی صحت ندارد و آنچه که مطرح شده اخبار جعلی و شایعات بدخواهانه است.

نبیه بری نیز در جریان یک مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرد، هیچ مشکلی در روابط او با میقاتی وجود ندارد و آنچه در این مورد گفته شده بی اساس است.

نخست‌وزیر لبنان پس از تعطیلی جلسات پیاپی شورای وزیران، در سخنانی خواستار رفع موانع موجود بر سر راه بازگشت جلسات و نشست‌های هیئت دولت شد و خطاب به اعضای هیئت دولت گفت: بیایید راه را کوتاه کنیم و با همکاری پارلمان، در جهت تحقق آنچه از ما خواسته شده و مسؤولیت ملی و مردمی که بر عهده ما گذاشته شده است، به پای میز جلسات و نشست‌ها برگردیم.

نجیب میقاتی گفت، در شرایط کنونی آسان‌ترین راه حل ، استعفای دولت است؛ اما خطر بزرگی دارد و استعفای دولت موجب وخامت بیشتر اوضاع شده و ممکن است منجر به تعویق انتخابات پارلمانی گردد.

از دهم اکتبر(دوازدهم مهرماه) گذشته، در نتیجه اختلاف برخی وزرا بر سر کوتاه کردن دست بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت و برکناری او، جلسات دولت متوقف شد.

انتهای پیام/