شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#قانون اساسی#روسیه#سازمان ملل

به گفته نماینده ویژه روسیه:

نشسـت کمیته قانون اساسی سوریه احتمالاً ماه ژانویه برگزار می شود

نشسـت کمیته قانون اساسی سوریه احتمالاً ماه ژانویه برگزار می شود

روسیه می گوید نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه رایزنی های مثبتی در دمشق داشته و همین مسئله ما را به برگزاری هفتمین نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ماه میلادی ژانویه امیدوار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه روسیه در امور سوریه می گوید نشست آتی کمیته قانون اساسی سوریه ممکن است در ژانویه ۲۰۲۲ تشکیل شود.

به گفته لاورنتیف، «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در تاریخ ۱۲ دسامبر سفری به دمشق داشته و صحبت های نسبتاً سازنده ای با «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه انجام داده است.

لاورنتیف در این زمینه افزود: برداشت های او از این دیدار کاملاً مثبت است و به ما اجازه می دهد که به برگزاری هفتمین نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ماه میلادی ژانویه امیدوار باشیم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: باید اطمینان حاصل کنیم که گروه های تروریستی که در سوریه فعالیت می کنند مناطقی را که در آنها عملیات انجام می دهند به مناطق ثبات (استقرار و سیطره) خود تبدیل نکنند.

اظهارات لاورینتف در حالی است که امروز سه شنبه، «نور سلطان» پایتخت قزاقستان شاهد برگزاری نشست آستانه با حضور هیئت هایی از کشورهای ضامن آتش بس سوریه (ایران، ترکیه و روسیه) و همچنین نمایندگانی از اپوزیسیون سوریه و دولت دمشق است.