شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امریکا

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نصر در گفتگو با گسترش نیوز:

تأثیر تصمیم امریکا بر معامله گران ایرانی/ استیبل کوین‌ها حذف می‌شوند؟

استیبل کوین قانون‌مدارتر می‌شوند و سخت گیرای ها نسبت به آنها بیشتر می‌شود. احتمالاً روند راحتی که ایرانی‌ها و کشورهای تحریمی در خصوص استیبل کوین‌ها دارند، تحت تأثیر قرار بگیرد.

اقتصاد تأثیر تصمیم امریکا بر معامله گران ایرانی/ استیبل کوین‌ها حذف می‌شوند؟

۱۵ دسامبر جلسه فدرال رزرو با موضوعاتی نظیر تیپرینگ، نرخ بهره و تورم برگزار شد و اهالی بازار سرمایه منتظر تصمیم‌های نهایی این نشست مالی مهم بودند. در این خصوص نیما نعیمی خواه عضو کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور پیرامون این تصمیم فدرال رزرو در گفتگو با گسترش نیوز گفت: بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال اثرپذیری بیشتری از تصمیمات فدرال رزرو دارد. بیت کوین لیدر کوین‌های بازار است و به این واسطه بر روند بازار تأثیر می‌گزارد. جهت بیت کوین بر روند بازار بسیار تأثیرگذار است. تصمیمات فدرال رزرو جدیداً بر قیمت بیت کوین اثرگذاری بیشتری داشته است. به این دلیل که امریکا به صورت جدی وارد بحث ارزهای دیجیتال شده است.

نعیمی_خواه

نعیمی خواه اظهار کرد: بازیگری امریکا منجر به افزایش حجم پول بازار شده است اما بازار را به سمت تمرکزگرایی سوق می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود که این تمرکز در کوتاه‌مدت ادامه داشته باشد و دنیا به صورت غیرمتمرکز راه خود را ادامه خواهد داد.

وی افزود: درخواست صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) فیزیکی بیت کوین توسط کمیته بورس و اوراق بهادر امریکا رد شد اما خبر منجر به غافلگیری بازار نشد و انتظار این تصمیم را داشتیم. تنها گزارش خروجی این نشست منجر به ریزش بازار شد که خیلی مورد پسند فعالان بازار نبود.

سرنوشت استیبل کوین‌ها در بازار کریپتوکارنسی

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تأکید کرد: برنامه نظارت بیشتر بر استیبل کوین‌ها و صرافی‌ها را دارند. این دو عامل در کنار هم در میان سرمایه‌گذاران ترس ایجاد کرد. به قول اهالی بازار کریپتوکارنسی، بازار به دست خرس‌ها افتاد تا روند نزولی را شاهد باشیم. در یک ماه اخیر روند بازار نزولی است و در این بازار انتشار اخبار بد عادی است. در تحلیل تکنیکال و فاندامنتالی بازار نزولی داریم و در این روند خبرهای منفی پشت سر هم می‌آید. یکی از خوبی‌های این شرایط حل مشکلات در کنار اخبار بد است. در نتیجه در میان مدت و بلند مدت به روند صعودی کمک می‌کند.

نعیمی خواه خاطرنشان کرد: امریکا ورود جدی داشته است و بازار ماینرها را در دست دارد. خیلی از کشورها مدعی هستند که از ۲۱ میلیون بیت کوین تعداد کمی مانده است و ورود به بازار ضرورتی ندارد. در حالی که قیمت بیت کوین از الان جدی شده است. شاید استخراج بیت کوین در ظاهر سرمایه‌گذاری بیهوده‌ای باشد اما تا ۲۱۴۰ بیت کوین استخراج خواهد شد و تازه ارزش بیت کوین مشخص شده است.

وی افزود: امریکا با سرمایه‌گذاری خوب وارد بحث ماینیگ و خرید و فروش شده است. شاهد ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ به این حوزه هستیم. از زمانی که امریکا بازی خود را در این زمین شروع کرد. حجم پول بازار جدی شد و این حجم به ۲ درصد دارایی‌های زمین رسید. زمانی که یک بازار به درصد بیان می‌شود، موضوع جدی می‌شود و امیدواری برای رشد بازار افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در ادامه گفت: آلت کوین‌هایی مثل اتریوم و ریپل یا استیبل کوین‌ها از تصمیمات فدرال رزرو تأثیرپذیر هستند، به این واسطه که حجم زیادی از دارایی درگیر این رمز ارزها است. البته همبستگی این آلت کوین‌ها به بیت کوین نیز بی‌تأثیر نیست. برای کوین‌های دیگر که بر حجم بازار تأثیر آن‌چنانی از بازار ندارد، تصمیم فدرال رزرو تأثیرگذار نیست. آلت کوین‌های اصلی بازار از اخبار مثبت و منفی، اثرگذار بر جامعه کریپتوکارنسی اثر می‌گیرند. به اندازه‌ای حجم بازار استیبل کوین‌ها بالا رفته است که امکان حذف این کوین‌ها از بازار وجود ندارد.

نعیمی خواه در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که نظارت دقیقی بر استیبل کوین‌ها ایجاد شود. اگر امریکا استیبل کوین‌ها را حذف کند، تنها از بازار خود حذف کرده است و به بازارهای دیگر منتقل می‌شوند. البته استیبل کوین قانون‌مدارتر می‌شوند و سخت گیرای ها نسبت به آنها بیشتر می‌شود. احتمالاً روند راحتی که ایرانی‌ها و کشورهای تحریمی در خصوص استیبل کوین‌ها دارند، تحت تأثیر قرار بگیرد. تجربه تاریخی نشان داده است که هر زمان کشورها به دنبال محدودیت در دنیای کریپتوکارنسی بودند، یک پروژه جدید، بازار را از تمرکزگرایی دور کرده است.