شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##شخصیت#ترامپ،#مبنای#نوشتن#کتابم#بود

کلینتون:

شخصیت ترامپ، مبنای نوشتن کتابم بود

هیلاری کلینتون در گفتگویی تلویزیونی به کتاب جدید خود اشاره کرد و مدعی شد که آن را بر مبنای دونالد ترامپ نوشته است.

شخصیت ترامپ، مبنای نوشتن کتابم بود

«هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در گفتگویی با فرید زکریا از شبکه خبری سی.ان.ان به سوال او درباره اینکه شایعاتی مبنی بر اینکه کتاب جدیدش تحت عنوان "دولت وحشت" حمله‌ای به رئیس جمهوری سابق است، گفت: با زندگی در آن دوران ریاست جمهوری، وقتی زمان نوشتن یک کتاب هیجان انگیز سیاسی با دوست و همکارم "لوئیز پنی" فرا رسید، از واقعیتی که همه ما تجربه‌اش کرده‌ایم، استفاده کردم. این یک رمان هیجان انگیز است.

کلینتون که در پی شکست تلخ در انتخابات ۲۰۱۶ تقریبا از عرصه سیاست کناره‌گیری کرد، در حال حاضر سرگرم شغل جدیدی است- نوشتن کتاب‌های تخیلی. اما پس از آنکه بارها احتمال حضور ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ یک تهدید برای دموکراسی توصیف کرده، حضور اخیرش در رسانه ها گمانه‌زنی‌ها را درباره اینکه می‌خواهد بار دیگر وارد عرصه سیاست شود، شدت بخشیده است.

هیلاری کلینتون که هنوز شکست ۵ سال پیشش را در انتخابات ریاست جمهوری فراموش نکرده به روایتش از آن رویداد ادامه می‌دهد و تاکید دارد که ترامپ به حمله خود علیه دموکراسی آمریکا مبادرت می‌ورزد.

کتاب جدید هیلاری کلینتون، الهام گرفته از ترامپ

او ادامه داد: قاطعانه فکر می‌کنم که دموکراسی ما از سوی ترامپ که مغز متفکر حمله به کنگره است، مورد حمله و هجوم است و او همچنان به اتهام‌زنی واهی خود درباره تقلب انتخاباتی ۲۰۲۰ که در آن شکست خورد، ادامه می‌دهد.

هیلاری کلینتون همچنین با متهم کردن ترامپ در ترتیب دادن حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا هشدار داد که او خطری برای کشور است و افزود: فکر می‌کنم که ترامپ یک خطر جدی و حی و حاضر برای ایالات متحده است.

بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌ها، کارکترهای اصلی کتاب جدید هیلاری کلینتون دو زن، وزیر خارجه و دوستش هستند. کلینتون در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما سمت وزیر خارجه را داشت.

داستان و روایت کتاب در آغاز فعالیت یک دولت جدید سپری می‌شود. سه شهر اروپایی کمی پس از مراسم تحلیف، با انفجارهایی وحشتناک و خانمان برانداز روبرو می‌شوند. وزیر خارجه و مشاورش مجبور می شوند تا سفری طولانی را در بروکراسی اداری دولتی با هدف حل رازی که چه کسی پشت این بمبگذاری هاست، طی کنند؛ احتمالا مظنون یک دلال سلاح پاکستانی است که توسط یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا از زندان آزاد شده است.

این رمان جدید کلینتون بازخوردهای مثبتی داشته و اکثر آنها نشان می‌دهند که او از زندگی واقعی الهام گرفته، مانند کاراکتر رئیس جمهور روسیه "ماکسیم ایوانف" که ظاهرا از برداشت‌های کلینتون از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه الهام گرفته شده و ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری یک‌ دوره‌ای به تصویر کشیده می‌شود که پس از شکست در تلاش برای انتخاب مجدد برای بازگشتش به کاخ سفید، واشنگتن را به مقصد فلوریدا ترک کرد.

این رئیس جمهوری سابق مدنظر کلینتون، در بخش‌های مختلفی از کتاب فردی نادان، انتقام‌جو و کاریزماتیک معرفی شده که از همه کسانی که در دولتش خدمت کردند، انتظار "وفاداری" دارد.

وبگردی