محمود مشحون، رئیس سابق فدراسیون بسکتبال، درباره مهاجرت غیرقانونی ورزشکاران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: آنچه که اتفاق افتاده چیز خوبی نیست و قطعا علت‌های متفاوتی دارد اما از دید بنده که سال‌ها در حوزه ورزش فعالیت کردم مواردی که اثرگذاری بیشتری دارد اطرافیان این ورزشکاران هستند. در این مورد نه می‌توان مسئولین را صرفا مقصر دانست و نه کمبود امکانات را چراکه بارها شاهد بودیم اکثر همین ورزشکاران در ایران که بودند امکانات بیشتری در اختیارشان بود در تیم ملی کشورشان حضور داشتند اما حالا چه؟ در خارج از این مرز چه می‌کنند؟ بیشتر عمر ورزشی خود را هدر دادند.

وی افزود: همانطور که اشاره کردم در این زمینه اطرافیان نقش بسزایی دارند. این اطرافیان می‌تواند یک هم تیمی باشد که حالا به عنوان لژیونر در خارج از ایران فعالیت دارد و یا به هر شکل دیگر وگرنه شما تصور کنید چطور یک ورزشکار 19_20 ساله به این باور و اطمینان می‌رسد که در آن سوی جهان شرایط بهتری برای او در نظر گرفتند. اصلا ورزشکاری که در کشور خودش و در لباس تیم ملی نتواند برای خود آینده بهتری رقم بزند می‌تواند در جای دیگر و خارج از خاک و سرزمینش به موفقیت برسد. خوشبختانه آقای دکتر سجادی از بدنه ورزش هستند و به خوبی به این موضوعات اشراف دارند. ورزشکاران علاوه بر این که در داخل کشور تحریک می‌شوند در خارج و به کمک رسانه‌های معاند نیز تشویق می‌شوند.

مشحون با اشاره به نقش پررنگ رسانه‌های خارجی در مهاجرت ورزشکاران گفت: متاسفانه رسانه‌های معاند با نمایش‌های مصنوعی و پر و بال دادن به رویاهایی که اتفاقا در همین خاک هم می‌توان به آنها دست یافت این ورزشکاران را هوایی می‌کنند و بعد که به اهداف خود رسیدند دیگر سراغی از آنها نمی‌گیرند. بررسی کنید چند درصد این ورزشکاران مهاجر در خارج از این کشور به موفقیت‌های ورزشی خود ادامه دادند. مهاجرت حق هر آدمی است ولی شکل مهاجرت اهمیت دارد. درست نیست که یک فرد از سرمایه و مالیات این خاک استفاده کند و حالا که نوبت به بازدهی‌اش می‌شود بگذارد و برود. این مدل کارها شاید ابتدا ظاهری اغوا کننده داشته باشد اما سرانجام آن نافرجامی است.

انتهای پیام// 3