شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شب یلدا

چرا در شب یلدا انار می‌خوریم؟

انار به دلیل داشتن دانه‌های فراوان و رنگ قرمز، نماد شادمانی، برکت و زایش است، به عنوان یکی از میوه‌های اصلی شب یلدا، مورد استفاده قرار می‌گیرد

چرا در شب یلدا انار می‌خوریم؟

این میوه به دلیل داشتن دانه‌های فراوان و رنگ قرمز، نماد شادمانی، برکت و زایش است، به عنوان یکی از میوه‌های اصلی شب یلدا، مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالا سوال این است که انار چه خواصی دارد؟

به گزارش  سلا نو به نقل از همشهری آنلاین، شب یلدا، شب به استقبال رفتن از زمستان است، با شروع فصل سرما و احتمال ابتلا به انواع سرماخوردگی، انار به عنوان میوه‌ای که در بالا بردن سیستم ایمنی بدن نقش دارد، شناخته می‌شود. به همین دلیل روی سفره‌های یلدا قرار می‌گیرد. هر چند که در کتاب طهران قدیم نوشته جعفر شهری آمده که: «مردم معتقد بودند با خوردنی‌های سفره شب یلدا، مثل خوراکی‌های پای سفره هفت‌سین، می‌توانند طبیعت گرم خود را سرد کنند و طبیعت سرد خود را گرم کنند. اگر از گرمی مزاج رنج می‌برند، هندوانه و انار و اگر از سردی ناراحت می‌شوند، توت و کشمش و خرما و مثل آن بخورند.» از سوی دیگر، از آنجا که این میوه به دلیل داشتن دانه‌های فراوان و رنگ قرمز، نماد شادمانی، برکت و زایش است، به عنوان یکی از میوه‌های اصلی شب یلدا، مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالا سوال این است که انار چه خواصی دارد؟

چرا شب یلدا انار می‌خوریم؟