شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت#سازمان ملل#معاون اول

مصوبه پرداخت حق عضویت و کمک دولت ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهوری مصوبه مربوط به پرداخت حق عضویت و کمک دولت ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین المللی را ابلاغ کرد.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاها اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد مخبر مصوبه مربوط به پرداخت حق عضویت و کمک دولت ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین المللی را ابلاغ کرد.
 
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۱ آذر ۱۴۰۰، به استناد تبصره (۶) قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین المللی مصوب ۱۳۶۵ و در اجرای ماده (۱۵) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، پس از ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در سازمان‌ها و مجامع بین­ المللی، به وزارت امور خارجه اجازه داد سهمیه و حق عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران بابت مخارج سازمان ملل در سال ۱۴۰۰ (۲۰۲۱) را با رعایت قوانین و مقررات، از محل ردیف مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور پرداخت کند.

همچنین با توجه به اهمیت و اولویت پرداخت سهمیه دولت در سازمان ملل متحد (اعم از حداقل لازم برای حفظ حق رأی تا پایان سال ۲۰۲۱ و سایر بدهی ها) هزینه ­کرد ردیف مربوط برای پرداخت حق عضویت کلیه سازمان­‌ها و مجامع بین ‌المللی مجاز است.

دستگاه‌های اجرایی نیز مکلفند حق عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی از ردیف تعیین شده در جدول مربوطه را از محل اعتبارات ابلاغی خود پرداخت کنند.

دولت همچنین سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد در لایحه بودجه سال آینده تمهیداتی اتخاذ کند که به جهت ضرورت حفظ جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سازمان­‌ها و مجامع بین‌المللی، برنامه­‌های ذیل ردیف‌های اصلی دستگاه‌ها پیش‌­بینی شود.

علاوه بر این، در اجرای تبصره (۶) قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین المللی با اصلاحات آن، دستگاه‌های طرف عضویت در سازمان‌های بین المللی که عضویت در آن‌ها مستلزم پرداخت حق­السهم می‌باشد، مکلفند تا پایان آذر ماه، گزارش عملکرد سال گذشته خود را به معاونت حقوقی ریاست جمهوری (امور توافق‌های بین المللی) ارسال کنند.
 
  • مخبر: به دنبال تعامل سازنده و همکاری‌های مشترک اقتصادی در عرصه بین المللی هستیم
  •  
     
    انتهای پیام/