شهر خبر

برترین های قرن با مجید جهانپور: با کی روش در کلاس مربیگری بودیم؛ درخصوص او مدیریت بدی اعمال شد

امشب (29 آذر) نوبت به مجید جهانپور رسید تا تیم قرن خود را انتخاب کند. جهانپور از از طریق تماس تلفنی با مهدی حدادپور در پروژه تیم منتخب و برترین های قرن شرکت کرد.

مجید جهانپور در پروژه برترین های قرن فوتبال و ورزش ایران شرکت کرد. جهانپور سرمربی سابق استقلال رشت، سپیدرود، پگاه، ماشین سازی و صنام تهران است. این پیشکسوت فوتبال متولد 16 اسفند 1326 است. جهانپور همچنین عضوی از کادرفنی تیم ملی بزرگسالان ایران در دوره شکوفایی فوتبال کشور در سال 1996 بود. جهانپور سابقه کار در تیم ملی امید را در سال 2004 دارد و در سال 2005 نیز عضوی از کادرفنی تیم ملی ب ایران بود. در دوران فوتبالش نیز مجید جهانپور از بازیکنان بزرگ استان گیلان بوده است.

 این پیشکسوت فوتبال ایران تیم منتخب قرن خود را این چنین انتخاب کرد.

دروازه بان:

ناصر حجازی را انتخاب می کنم. مهارت، تکنیک، تاثیرگذاری و عملکرد کاریزماتیکش باعث شد او را انتخاب کنم. البته از احمدرضا عابدزاده هم می توان تجلیل کرد.

مدافعان:

انتخاب اولم در این پست پرویز قلیچ خانی است. فیزیک و تکنیک مناسب، چند پسته و لیدربودنش را دوست داشتم. در مقطع خاصی در تیم دانشسرا افتخار حضور در کنارشان را داشتم. دیگر انتخابم در این پست سیدجلال حسینی است. صلابت، قدرت تدافعی بی نظیر و استمرار در سطح بالا، شخصیت جالب و موثر دلایلم برای انتخاب او در این پست است.

دفاع چپ:

مجتبی محرمی انتخاب من در این پست است. در تیم ملی 1996 با او همکاری کردم. مجتبی هوش و تکنیک بالایی داشت و در هر پستی که حضور داشت بازیخوانی بالایی به نمایش می گذاشت.

دفاع راست:

ابراهیم آشتیانی. آشتیانی اولین دفاع راست مدرن فوتبال ایران بود. تا جایی که یادم هست او نفوذ از راست را در دستور کارش قرار می داد. با او هم در دانشسرا هم بازی بودم.

هافبک دفاعی:

سیروس قایقران را انتخاب می کنم. با خدابیامرز قایقران در تیم منتخب گیلان همراه با غفور جهانی هم بازی بودم. او هافبک تمام عیاری بود که تکنیک، هوش، قدرت تعویض بازی و اضافه شدن به حمله داشت و مثالزدنی بود.

هافبک راست:

انتخابم در این پست مهدی مهدوی کیا است. به خاطر توان فنی و سرعتش و البته به دلیل سرعت پیشرفتش به عنوان یک بازیکن حرفه ای او را انتخاب می کنم.

هافبک چپ:

ایرج دانایی فرد. او بازیکن تکنیکی تیم ملی در جام جهای 1978 بود. گل های خوبی می زد و تکنیکی فوق العاده داشت، گلش به اسکاتلند در جام جهانی 1978 را فراموش نمی کنم.

هافبک نفوذی:

علی پروین انتخاب من در این پست است. تاثیرگذاری بالای او در پرسپولیس و فوتبال ملی در کنار توان و قدرت بالای رهبری باعث شد او را انتخاب کنم و اینکه این انتخاب حداقل حقش به خاطر تلاشش در فوتبال ملی است.

مهاجمان:

انتخاب اولم در این پست علی دایی است. علی دایی توان فنی و فیزیکی مناسبی داشت. تلاش و پشتکارش هم زیاد بود و برند فوتبال ایران در سالهای اخیر نیز بوده است. دیگر انتخابم در این پست علی کریمی است. معروف به جادوگر فوتبال، به خاطر توان و تکنیک موثر در تاکتیک تیمی انتخابش می کنم.

سه بازیکن برتر قرن:

پرویز قلیچ خانی نفر اول، علی پروین نفر دوم و علی دایی نفر سوم.

مربیان قرن:

در مربی ایرانی انتخابم حشمت مهاجرانی است. مربی خارجی هم کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ را می پسندم. در سال 1370 با آقای کاظم رحیمی در ریاض با کی روش در کلاس مربیگری پبا هم بودیم. در خصوص کی روش مدیریت بدی اعمال شد.

داور قرن:

با تقدیر از جعفر نامدار، نام علیرضا فغانی را می نویسم.

تیم قرن:

تیم ملی 98 که در انتخاب و پرورش آن نقش داشتیم.

سه ورزشکار قرن:

غلامرضا تختی نفر اول، عبدالله موحد نفر دوم و علیرضا دبیر نفر سوم.