شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاخ سفید#آمریکا#دولت

تجمع معترضان در حمایت از مردم افغانستان در برابر کاخ سفید

معترضان در برابر کاخ سفید: مردم افغانستان قربانی سیاست‌های آمریکا نشوند

شماری از معترضان در حمایت از مردم افغانستان با گردهمایی در برابر کاخ سفید از دولت آمریکا خواستند تا مردم افغانستان را قربانی سیاست‌های خود نکنند.

به گزارش مشرق، باوجود نزدیک شدن فصل سرما و هشدارها درباره احتمال وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی در افغانستان، آمریکا همچنان حدود ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مردم افغانستان را به بهانه به قدرت رسیدن طالبان توقیف کرده است و تاکید دارد که برنامه‌ای برای آزادسازی این پول‌ها ندارد.

درحالی که آمریکا مشغول بررسی احتمال پرداخت این دارایی‌ها به خانواده‌های کشته‌شدگان ۱۱ سپتامبر است، شماری از مردم افغانستان و فعالان سیاسی با تجمع برابر کاخ سفید خواستار آزادسازی این دارایی‌ها و کمک به مردم افغانستان شدند.

تجمع معترضان در حمایت از مردم افغانستان در برابر کاخ سفید

«نهاد عوض» مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی-اسلامی نیز با حضور در بین معترضین خطاب به بایدن گفت: «آقای رئیس جمهور! مردم افغانستان دشمن شما نیستند، کودکان افغان دشمن ما یا شما نیستند، خانواده‌های افغان دشمن شما یا ما نیستند، حق آن‌ها نیست که از گرسنگی بمیرند».

وی افزود: ۲۳ میلیون نفر از مردم افغانستان بخاطر سیاست‌های آمریکا با قحطی و سوء تغذیه مواجه هستند، این مردم بیگناه نباید قربانی سیاست‌های ما شوند.

منبع: تسنیم