شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مقامات#غزه

در هشداری شدیداللحن خطاب به صهیونیست‌ها؛

حماس: تعلل «تل آویو»در لغو محاصره «غزه» به انفجار اوضاع می‌انجامد

حماس: تعلل «تل آویو»در لغو محاصره «غزه» به انفجار اوضاع می‌انجامد

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» از طریق مقامات مصری پیام هشدارآمیزی را برای صهیونیستها ارسال و به آنها اعلام کرده است که تعلل در لغو محاصره غزه به انفجار اوضاع می انجامد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی حماس از طریق مقامات مصری پیام هشدارآمیزی را برای مقامات صهیونیست ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش، اخیراً یک هیأت از مصر عازم تل آویو شد و پیام هشدارآمیز جنبش حماس را به مقامات رژیم صهیونیستی ابلاغ کرد. حماس خطاب به صهیونیستها اعلام کرده است که مسأله لغو محاصره غزه هیچ ارتباطی به مسأله آزادی اسرای صهیونیست ندارد.

جنبش حماس تأکید کرده است که اسرای صهیونیست تنها در ازای آزادی اسرای فلسطینی نور خورشید را خواهند دید. حماس هشدار داده است که تعلل در لغو محاصره غزه نیز به انفجار اوضاع در این منطقه می انجامد.

گفتنی است، پرونده تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به یکی از چالشی ترین پرونده‌ها در طول سالیان اخیر تبدیل شده است. علت اصلی و اساسی این مسأله نیز به مواضع متناقض و فریبکارانه رژیم صهیونیستی بازمی گردد. در واقع، رژیم صهیونیستی با در پیش گرفتن سیاست تمامیت خواهی در پرونده مذکور، عملاً تاکنون آن را به شکست کشانده است.

رهبران جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در فلسطین معتقدند که رژیم صهیونیستی به صورت عامدانه به دنبال کارشکنی در فرایند تبادل اسرا است تا در این گیر و دار بتواند بیشترین امتیاز را عاید خود سازد و در نقطه مقابل، امتیازی به مقاومت اعطا نکند. در همین ارتباط، «خلیل الحیه» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در خصوص تبادل اسرا میان این جنبش و رژیم صهیونیستی، گفت: «صهیونیست‌ها در پرونده تبادل اسرا جدیت ندارند».

این عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس یادآور شد: جنبش حماس تمام تلاش خود را برای آزادی اسرا به کار خواهد بست. مسأله آزادی اسرا همچنان جزو اولویت‌های اصلی حماس محسوب می‌شود. از سوی دیگر، جنبش حماس نیز چندی پیش با صدور بیانیه‌ای، رسماً مواضع خود در خصوص پرونده مبادله اسرا را اعلام کرد.

واقعیت آن است که رژیم صهیونیستی پرونده مبادله اسرا با مقاومت فلسطین را به لغو محاصره غزه گِره زده است. این در حالی است که رهبران مقاومت اسلامی فلسطین نیز صراحتاً اعلام کرده‌اند که پرونده مبادله اسرا هیچ‌گونه ارتباطی به لغو محاصره غزه ندارد. در واقع، صهیونیست‌ها به طرف فلسطینی اعلام کرده‌اند که در ازای آزادی نظامیان اسیر خود حاضرند بخشی از محاصره غزه را لغو کنند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در خارج از فلسطین در مواضعی صریح نسبت به این خواسته رژیم صهیونیستی تأکید کرده‌اند که آزادی اسرای صهیونیست در ازای لغو محاصره غزه پذیرفتنی نیست و اسرای مقاومت باید آزاد شوند.