شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#واحدهای تولیدی#جلوگیری

توضیحات "اکبری" درباره طرح مجلس برای جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی


توضیحات "اکبری" درباره طرح مجلس برای جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی

رئیس کمیسیون صنایع مجلس بخشی از جزئیات طرح جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی و خدماتی را تشریح کرد.

عزت الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه نمایندگان مجلس همواره از بخش تولید حمایت کرده و این حمایت‌ها را ادامه خواهند داد، اظهار کرد: در طی یک سال گذشته 30 طرح در کمیسیون بررسی شده که بخشی از آنها در راستای حمایت از تولید است.

وی با تاکید بر اینکه نباید هیچ واحد تولیدی در کشور به دلیل تخلف سرمایه گذار یا مدیر آن، پلمب شود، بیان کرد:بر اساس این طرح تلاش خواهد شد که کارخانجات به هر دلیلی پلمب نشوند و یک راه‌حلهایی پیشبینی شده که واحدهای تولیدی و خدماتی تعطیل نشوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در کارخانه‌و واحدهای تولیدی و خدماتی ما چندین نفر در حال فعالیت هستند و اینکه ما به هر دلیلی از جمله بدهی بانکی و مالیاتی و بیمه‌ای فورا این واحدها را ببندیم اقدام چندان درستی نیست و خلاف منافع ملی است.

اکبری با تاکید بر اینکه در این طرح به فعالان اقتصادی هم توجه شده است، گفت: باید در جرایم اقتصادی مجازاتهای مناسبی تعریف و مجازاتهای جایگزین در نظر گرفته شود.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: نباید یک فعال اقتصادی به زندان برود و لازم است مجازاتهای جایگزین از جمله ایجاد کارخانه جدید یا افزایش چند درصدی تولید کارخانه و یا ایجاد اشتغال برای چندین نفر در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معدن مجلس با بیان اینکه طرح مذکور به زودی در دستورکار نمایندگان قرار خواهد گرفت، اظهار کرد:تصویب و اجرای درست این طرح قطعا نتایج مثبت اقتصادی و اجتماعی بسیار خوبی برای دوام تولید و اشتغال و حیات واحد‌های تولیدی در کشور خواهد داشت.

انتهای‌پیام/