شهر خبر

ورود یحیی گل محمدی به باشگاه صدتایی های پرسپولیس در عرصه مربیگری

یحیی گل محمدی امروز برای صدمین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست

یحیی گل محمدی در دیدار امروز مقابل ویستا توربین برای صدمین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس می نشیند.

به گزارش طرفداری، یحیی گل محمدی امروز برای صدمین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس می نشیند. او که اولین بار در لیگ دوازدهم روی نیمکت سرخ ها نشست، امروز صدمین حضورش را در پرسپولیس و ورودش را به باشگاه صدتایی های پرسپولیس در عرصه سرمربیگری جشن می گیرد.

صدتایی شدن در روز اولین تجربه مربیگری

این شاید جالب ترین موضوع در مورد گل محمدی باشد که او دقیقا در همان روزی صدمین بار به عنوان سرمربیگری روی نیمکت پرسپولیس می نشیند که برای اولین بار روی نیمکت این تیم نشست؛ یعنی 29 آذر.

با رفتن مانوئل ژوزه از پرسپولیس، یحیی گل محمدی از میانه های لیگ دوازدهم سکان هدایت سرخپوشان پایتخت را برعهده گرفت. ۲۹ آذرماه ۱۳۹۱ گل محمدی برای نخستین بار به عنوان سرمربی موقت یا مسئول فنی، روی نیمکت پرسپولیس نشست. پرسپولیسی ها اتفاقا در جام حذفی و در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل ملوان قرار گرفتند که در ورزشگاه آزادی، پرسپولیس با نتیجه ۶ بر صفر ملوان را شکست داد.

گل محمدی در پایان لیگ دوازدهم به عنوان جانشین مانوئل ژوره، ۷ برد، ۸ تساوی و ۲ باخت کسب کرد و با پرسپولیس به رتبه هفتمی رسید. او در جام حذفی اما عملکرد خوبی نداشت و اتفاقاتی را رقم زد که درنهایت به حذف پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهان، اشک های مهدوی کیا و البته جدایی خودش از پرسپولیس انجامید.

بازگشت به عنوان جانشین کالدرون

گل محمدی یک بار دیگر به عنوان جانشین سرمربی خارجی به پرسپولیس آمد. او این بار در لیگ نوزدهم به جای گابریل کالدرون آرژانتینی روی نیمکت سرخپوشان نشست تا در ۱۴ بازی، ۱۰ برد، ۳ تساوی و یک باخت کسب کرده و با ۳۳ امتیاز پوکر قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند. او در لیگ قهرمانان آسیا نیز موفق عمل کرد و همراه پرسپولیس با ۵ برد، ۲ تساوی و ۳ شکست به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ رسید و مدال نقره آسیا را بر گردن آویخت.

قهرمانی مقتدرانه در لیگ بیستم

یحیی گل محمدی در لیگ بیستم عملکرد مقتدرانه ای با پرسپولیس داشت و توانست علاوه بر تصاحب جام قهرمانی سوپرجام، پنجمین قهرمانی متوالی لیگ برتر را نیز به خود اختصاص دهد.

۱۹ برد، ۱۰ تساوی و یک باخت حاصل عملکرد پرسپولیس در لیگ بود. هرچند یحیی باز هم در جام حذفی موفق عمل نکرد.

در کل یحیی گل محمدی امروز برای صدمین بار به عنوان سرمربی پرسپولیس کنار مستطیل سبز خواهد ایستاد؛ ۲ قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در سوپرجام و یک نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا افتخاراتی است که گل محمدی با سرخپوشان کسب کرده است.