شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال#تیم فوتبال

خیری: اگر استقلال در پنالتی شکست می‌خورد مجیدی زیر سؤال می‌رفت/ تغییر کلی در ترکیب اصلی کار اشتباهی بود


خیری: اگر استقلال در پنالتی شکست می‌خورد مجیدی زیر سؤال می‌رفت/ تغییر کلی در ترکیب اصلی کار اشتباهی بود

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد اگر این تیم در دیدار شب گذشته مقابل نود ارومیه تن به شکست می‌داد، فرهاد مجیدی سرمربی آبی‌پوشان زیر سؤال می‌رفت.

شاهین خیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره دیدار سخت استقلال مقابل نود ارومیه،‌ اظهار داشت: اصلاً بازی خوبی نبود. فرهاد مجیدی همه بازیکنان را به جز دو سه نفر را برای این بازی عوض کرده بود. معمولاً هیچ تیمی این کار را نمی‌کند و تیم‌های لیگ برتری اگر می‌خواهند جام حذفی را برای خود کنند، اینقدر با ریسک در میدان حاضر نمی‌شوند. جام حذفی هم به اندازه خودش مهم است و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد یا اینکه حذف شدن از آن بی‌اهمیت باشد.

وی در ادامه افزود: اگر تیمی به چهار پنج بازیکن اصلی‌اش در بازی یا یک تیم لیگ یکی یا دویی استراحت بدهد، مشکلی نیست ولی اینکه استقلال در این بازی ترکیب اصلی تیمش را به کل تغییر داد، خیلی عجیب بود. اگر استقلال در همین ضربات پنالتی شکست می‌خورد، فرهاد مجیدی زیر سؤال می‌رفت. به نظرم استقلال و فرهاد مجیدی در این بازی خیلی شانس آوردند که حذف نکردند.

بازیکن پیشین استقلال درباره عملکرد فنی این تیم هم یادآور شد: استقلال به نسبت نود خوب بازی نکرد. نمی‌خواهم نود را زیر سؤال ببرم، ولی استقلال که امسال مدعی قهرمانی لیگ برتر است، باید مقابل یک حریف سطح پایین‌تر عملکرد بهتری داشته باشد. استقلال هرچند کار‌های قشنگی در برخی از صحنه‌ها انجام می‌داد، ولی هنوز ناهماهنگی در تیم مشهود است و انسجام لازم بین بازیکنان استقلال دیده نمی‌شود. با این وضعیت باید خدا را شکر کنیم که تیم امسال بازی‌هایش را می‌برد و نمی‌بازد. این تنها اتفاق خوب استقلال است. حالا می‌خواهد دلیل این موضوع، شانس و اقبال باشد و یا خواست خدا.

خیری همچنین خاطر نشان کرد: باید بپذیریم تیم به لحاظ فنی شرایط خوبی ندارد و استقلال خیلی خوب بازی نمی‌کند. نود در بازی شب گذشته تیم خوبی نشان داد، ولی انتظار از استقلال بالاتر از این حرف‌هاست و باید این بازی را راحت با پیروز پشت سر می‌گذاشت. استقلال از لحاظ هماهنگی و سیستم دفاعی مشکل دارد. بحث خط دفاع نیست، به اعتقاد من دفاع تیمی استقلال مشکل دارد. در کنار این موضوع بزرگ‌ترین مشکل استقلال که در چند سال نیز دیده می‌شد، نداشتن یک بازی‌ساز خوب است. هر چند که این موضوع مشکل دیگر تیم‌ها و البته تیم ملی هم هست.

وی اضافه کرد: خاصیت جام حذفی همین است و معمولاً تیم‌های لیگ یک و دویی مقابل لیگ برتری‌ها با تمام وجود بازی می‌کنند. این بازی‌ها پخش زنده می‌شود و بازیکنان می‌دانند که اگر در همین یک بازی خوب باشند، می‌توانند پیشرفت خوبی در آینده داشته باشند. با این وجود اعتقاد دارم، استقلال خیلی راحت‌تر می‌توانست حتی با نفرات ذخیره‌اش تیم نود را شکست دهد. انتظار نیست که حتماً استقلال در چنین بازی‌های که اتفاقاً حریفش خوب کار می‌کند با چند گل پیروز شود، ولی پیروزی در ضربات پنالتی هم نمی‌تواند اتفاق خیلی خوبی باشد.

انتهای پیام/