شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آژاکس#دیدار#فاینورد#خشونت#کشیده#شد؛#دستگیری#نفر!

دیدار فاینورد و آژاکس به خشونت کشیده شد؛ دستگیری 64 نفر!

ورزشگاه خالی از تماشاگر هم باعث آرامش در دیدار تیم های بزرگ هلندی نشد...

فاینورد دیشب (یکشنبه) در لیگ اردیوسه هلند، میزبان آژاکس بود. دو تیم تا قبل از دیدار دیشب، به طور مساوی، 36 امتیاز داشتند و به دنبال کسب امتیاز و کمتر کردن اختلاف با آیندهوون در صدر جدول بودند. در نهایت این بازی با برتری 2-0 آژاکس به پایان رسید. دوشان تادیچ و مارکوس سنسی در این بازی گل های آژاکس را به ثمر رساندند. علیرضا جهانبخش، بازیکن ایرانی فاینورد در این مسابقه از دقیقه 74 وارد میدان شد و در این شکست، تیمش را همراهی کرد.

طرفداری| دو تیم در شرایطی مقابل هم قرار گرفته بودند که مارک روته، نخست وزیر هلند، روز شنبه دستور قرنطینه داده بود. نخست وزیر به دلیل شیوع دوباره کرونا، دستور داده همه مشاغل غیرضروری شامل فروشگاه ها، رستوران ها، سینماها، موزه ها و سالن های تئاتر تا 14 ژانویه و مدارس تا 9 ژانویه، بسته شوند و به همین دلیل، دیدار تیم های بزرگ هلندی، در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار می شد. 

با این حال، خالی بودن ورزشگاه و همچنین مواجهه با رقیب قدیمی، موجب عصبانی شدن طرفداران فاینورد شد و آنها بیرون از ورزشگاه، جنجال آفریدند. حدود 150 طرفدار فاینورد، بمب های دودزا به سمت پلیس پرتاب کردند و پلیس هم با ماشین های آب پاش به آنها واکنش نشان داد. 

خبرگزاری ANP هلند خبر داده پلیس 64 نفر از طرفداران فاینورد را دستگیر کرده است. آنها می خواستند به اتوبوس رقیب حمله کنند ولی نمی دانستند خبری از بازیکنان آژاکس درون اتوبوس نیست و آنها با وسیله نقلیه دیگر و بدون آسیب، وارد ورزشگاه شده اند.