ساره جوانمردی، دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو، درباره عدم کسر مالیات از پاداش قهرمانان ورزشی در گفت‌ وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: متاسفانه این رویه همیشه وجود داشت که از پاداش مدال آوران در مسابقات مختلف مبلغی تحت عنوان مالیات کسر می‌شد که البته با پیگیری‌هایی که انجام شد خوشبختانه این اتفاق در پرداخت پاداش بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو رخ نداد. اتفاق خوبی بود اما در واقعیت این کافی نیست.

وی افزود: این مسئله در کنار چند موارد دیگر از جمله درخواست‌های همیشگی ما بود. خوشحالم که آقای دکتر سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در این رابطه به قول خود عمل کردند و این اقدام جای تقدیر دارد ولی هنوز مشکلاتی پابرجاست مانند کسر مالیات 10 درصد از حقوق ماهیانه که واقعا در این وضعیت اقتصادی شرایط را برای ما دشوار می‌کند. مخصوصا در رشته‌های مصرفی مانند تیراندازی که ساچمه و فشنگ گران است و مبلغی مانند 3 یا 5 میلیون در ماه کفاف هزینه‌های زندگی و تجهیرات ورزشی را نمی‌دهد. امیدوارم که در این زمینه هم گام‌های مثبتی برداشته شود.

جوانمردی در پایان گفت: البته این حقوق فقط زمانی شامل ورزشکاران می‌شود که در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشند. فعلا مهمترین مسابقاتی که در پیش داریم بازیهای آسیایی هانگژوست اما فعلا فدراسیون استارت اردوها را نزده و امیدوارم با توجه به فرصت محدودی که باقی مانده هر چه سریع‌تر اردوهای تیم ملی آغاز شود تا با تمام آمادگی راهی مسابقات شویم.

انتهای پیام// 3