شهر خبر

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد؛

رژیم صهیونیستی در حال شکنجه سیستماتیک زندانیان زن فلسطینی است

رژیم صهیونیستی در حال شکنجه سیستماتیک زندانیان زن فلسطینی است

باشگاه اسیران فلسطینی با اشاره به آزار و اذیت سیستماتیک اسیران زن فلسطینی، در اطلاعیه ای افزود که برخی از زندانیان زن به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تعدادی از آنان نیز مجروح شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که زندان «دامون» اسرائیل در حال آزار و اذیت سیستماتیک زندانیان زن فلسطینی است.

باشگاه اسیران یکشنبه در اطلاعیه‌ای افزود که برخی از زندانیان زن به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تعدادی از آنان نیز مجروح شده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است، سرکوب‌های مکرری علیه زنان فلسطینی در زندان صورت گرفته است به طوری که گاهی برق زندان را قطع کرده‌اند و یا بر اثر ضربات مکرر به زندانیان روسری از سر برخی از آنها افتاده و حتی یکی از زندانیان از هوش رفته است. اداره زندان همچنین آنها را به انتشار گاز داخل اتاق‌ها تهدید کرده است.

باشگاه اسیران اعلام کرد روند آزار و اذیت زنان فلسطینی پس از آن صورت گرفت که زندانیان از اقدامات جدید اعلام شده توسط این زندان علیه خود سرباز زدند. این باشگاه اداره زندان‌های اسرائیل را مسئول کامل سرنوشت زندانیان زن دانسته و آنچه را که در سال‌های اخیر بر سر آنها می‌گذرد، جدی تلقی می‌کند و از تمامی مقامات ذی صلاح، نهادهای بین المللی حقوق بشر و صلیب سرخ می‌خواهد تا فوری وارد عمل شده و از سرنوشت زندانی‌هایی که به انفرادی منتقل شده‌اند، آگاهی یابند.

گفتنی است تعداد زندانیان زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی تا پایان نوامبر ۲۰۲۱ به ۳۲ زندانی رسیده است.