شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#مجیدی#فرهاد مجیدی

پشت پرده سنگ تمام پیشکسوت استقلال برای فرهاد مجیدی

علیرضا نیکبخت واحدی : باید به دل و جرات فرهاد مجیدی آفرین گفت که توانست با نفرات جوان استقلال بهترین امتیازات را کسب کند

دفاع علیرضا نیکبخت واحدی از شیخ دیاباته در استقلال

علیرضا نیکبخت واحدی معتقد است که باید به دل و جرات فرهاد مجیدی آفرین گفت که توانست با نفرات جوان استقلال بهترین امتیازات را کسب کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بازیکن پیشین آبی ها گفت که استقلال قطعاً در دیدار مقابل شهرخودرو بازی آسانی نخواهد داشت گرچه این تیم حاشیه‌های زیادی دارد که باعث شده همه فوتبال دوستان مشهد نگران سقوطش به لیگ دسته یک باشند.

در آستانه بازگشت تیم استقلال به لیگ برتر و دیدار با شهرخودرو در چارچوب هفته یازدهم این مسابقات با یکی از پیشکسوتان مشهدی تیم استقلال در همین باره صحبت کردیم.

علیرضا نیکبخت واحدی درباره شرایط این روزهای استقلال بازیکن خارجی گل‌گهر و وضعیت نامطلوب تیم شهر خودرو مشهد حرف زد.

از اوضاع و احوال تیم شهر مشهد خبر دارید؟

بله! متاسفانه شرایط خوبی ندارد. نه از نظر نتیجه‌گیری و نه از سایر موارد شرایطش اصلا خوب نیست. متاسفانه این تیم با سوء مدیریت مواجه شده و نمی‌دانم اسم این وضعیت را چه چیزی میتوان گذاشت. من نسبت به تیم شهرم تعصب خاصی دارم و نمی‌خواهم حرفهایی بزنم که خدایی نکرده این تیم بیشتر از این وارد حاشیه شود.

چطور؟

به هر حال این تیم هم به لحاظ مالکیت، هم به لحاظ مدیریت، هم به لحاظ کسانی که خودشان را مدعی می‌دانند که امتیاز این تیم برای آنهاست دچار مشکل است. از طرفی مادامی‌که ثباتی در بخش مدیریت و مالکیت این باشگاه وجود نداشته باشد شرایط روز به روز برایش بدتر می‌شود. من نگران این هستم که فوتبالدوستان مشهدی که حالا دیگر همین یک نماینده را در لیگ برتر دارند آخرین فصل شاهد سقوط تیم شهرشان به دسته پایین تر باشند.

به نظر شما شهر خودرو می‌تواند در لیگ برتر بماند؟

چرا که نتواند! تقریبا یک سوم مسابقات دور رفت و ۱۵ دیدار در دور برگشت باقی مانده و می‌توان با یک مدیریت درست و کادر فنی مجرب این تیم را حداقل تا رده‌های دهم بالا آورد و در لیگ برتر نگه داشت. گرچه می‌دانم این کار سخت است.

اطلاع دارید که داوود سید عباسی در حال حاضر هدایت این تیم را در دست دارد؟

بله! داوود دوست و رفیق قدیمی‌من است که اتفاقا به من هم تلفن کرد. ولی به تنهایی از دست داوود کاری بر نمی‌آید. این باشگاه اینقدر حاشیه دارد که هر کسی بیاید به مشکل برمی‌خورد.

خبر دارید نتایج پدیده مشخص می‌کند این تیم اغلب رقابت‌هایش را با یک گل اختلاف از دست داده؟

تیم شهر خودرو پتانسیل خوبی دارد. بازیکنانش از شرایط تاکتیکی خوبی برخوردارند. من بازی آخر آنها مقابل صنعت نفت، تیم علیرضا منصوریان را دیدم. ولی متاسفانه مادامی‌که این تیم و اعضای آن آرامش روحی نداشته باشند وضعیت به همین منوال است.

فکر می‌کنید استقلال در دیدار با این تیم چه شرایطی خواهد داشت؟

خدا را شکر می‌کنم که استقلال در وضعیت خوبی است. لااقل این تیمی‌که این فصل در لیگ برتر حاضر شده نسبت به سال‌های اخیر هیچ یک از آن مشکلات را ندارد. ولی قطعاً بازیکنان تیم شهرخودرو انگیزه‌های زیادی برای رویارویی مقابل استقلال دارند و می‌تواند کار فرهاد مجیدی را سخت کند. گرچه مطمئن هستم استقلال می‌تواند با یک برنامه درست سه امتیاز این بازی را بگیرد.

شرایط کلی استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

استقلال روند خوبی را آغاز کرده و پس از آن آرامش و ثبات مدیریتی که در ابتدای پاییز در باشگاه ایجاد شد کادر فنی هم آرامش خودش را پیدا کرد و ثبات کادر فنی سبب شد تا آرام آرام این تیم شکل واقعی اش را پیدا کند و سه برد متوالی و پنج تساوی همچنین بردهای اخیر، همه و همه کمک کرد استقلال حالا با بیشترین امتیاز بالای جدول باشد. این تیم فقط کمی‌در ارائه بازی زیبا ضعیف است که آن هم اصلا مهم نیست. مهم نتیجه گیری است که شکر خدا در کسب نتایج موفق بوده است. از طرفی بازیکنان جوانی در این تیم هستند که شاید اگر یک مربی بزرگ بالای سر استقلال بود آنها را بازی نمی‌داد ولی باید به دل و جرات فرهاد مجیدی آفرین گفت که توانست با همین نفرات جوان بهترین امتیازات را کسب کند.

خط دفاعی تیم استقلال را چطور می‌بینید. با یادآوری این نکته که شما خودتان در دفاع چپ توپ می‌زدید؟

بله! از تفاوت‌های این استقلال با تیم‌های فصول قبل این است که مدافعان دیگر رو به عقب بازی نمی‌کنند. به نظر من هر سه مدافع استقلال در حد تیم ملی هستند به ویژه سیاوش یزدانی و محمد دانشگر. هر دو مدافع کناری ما رو به جلو بازی می‌کنند و به خوبی پشت وینگرها را پر می‌کنند. تیمی‌که خط دفاعش پشت خط‌هافبک بایستد و با آنها جلو برود و با آنها برگردد مانع از دوقسمت شدن تیم می‌شود. همیشه تیم‌ها زمانی ضرر می‌کنند و گل می‌خورند که فاصله بین خط‌هافبک و حمله شان زیاد شود.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

یادش بخیر! زمان خدابیامرز منصورخان پورحیدری و در دورانی که امیرخان سرمربی استقلال بود ما با سیستم ۲-۵-۳ به همین شکل بازی میکردیم. مدافعان بازیسازی خوبی انجام می‌دادند و همین بازی سازی باعث می‌شد خطوط‌هافبک و حمله تیم درست و بهتر کار کنند. هر زمان مدافعان در امر بازیسازی نقش داشته باشند کار تیم بهتر پیش می‌رود. نمونه‌اش زمانی بود که پژمان منتظری در دفاع حضور داشت. قطعا با ادامه همین روند، استقلال باز هم می‌تواند بهترین امتیازات را کسب کند. این را هم اضافه کنم که مربی ایتالیایی استقلال هم قطعا در این ارتباط نقش مهمی‌داشته است.

وینگرهای استقلال و البته رودی ژستد را چطور دیده اید؟

به نظرم استقلال در بخش خارجی‌هایش خریدهای خیلی خوبی انجام داده. آنها هم قدرت سرزنی عالی دارند، هم در حمل توپ خوب عمل می‌کنند. من در چند نوبت استارت‌های آنها را دیدم که فوق‌العاده و پرفشنال بود. کمی‌زمان می‌برد که این دو نفر در ترکیب جا بیافتند. قطعاً به زودی شاهد درخشش آنها خواهیم بود. من حتم دارم با این نفرات و این فوتبال منطقی استقلال لایق ترین تیم برای قهرمانی در لیگ برتر است.

در جریان تغییر نتیجه استقلال و گل گهر قرار گرفتید؟

نظر خاصی در این باره ندارم. به هر حال تخلفی صورت گرفته بود و دستگاه‌های قضایی فدراسیون به آن رسیدگی کردند. قطعاً مادامی‌که در فوتبال کثافت کاری و شرط بندی وجود داشته باشد فضای پاک این ورزش تحت تأثیر قرار می‌گیرد. البته به خاطر از بکار بردن این اصطلاح(کثافت کاری) از همه خوانندگان شما عذرخواهی می‌کنم، ولی قطعاً هرچه فضای فوتبال پاک تر باشد بر جذابیت‌های آن افزوده خواهد شد.

قبول دارید که حضور بازیکنان با کیفیت خارجی بیشتر به فوتبال باشگاهی ایران کمک می‌کند؟

قطعاً این طور است، اما من فوتبال این بازیکن گابنی را دیدم. او هم کیفیت خوبی دارد و همین که با سن کمی‌که دارد پول خیلی کمی‌می‌گیرد. شنیدم او با ماهی ۳هزار دلار برای گل گهر بازی می‌کند که این خیلی خوب است و این نسبت به بازی که من از او دیدم خیلی خوب است. شاید یک بازیکن سابقه ملی زیاد داشته باشد ولی فوتبال خوبی ارائه نکند ولی به هر حال باید به قوانین فدراسیون فوتبال احترام گذاشت.

خبر ورزشی