به گزارش برنا به نقل  از بیانیه یکشنبه شب روابط عمومی ارتش پاکستان، ژنرال «قمر جاوید باجوا» در دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» و هیات ایرانی در شهر «راولپندی»، پیرامون وضعیت ژئواستراتژیک منطقه به ویژه تحولات افغانستان، همکاری‌های دفاعی و امنیتی ایران و پاکستان گفت وگو کرد.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: طرفین سازوکار امنیت مرزی دو کشور همسایه ایران و پاکستان را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند.

فرمانده ارتش پاکستان به مشترکات دو کشور همسایه اشاره کرد و ادامه داد که مناسبات دفاعی دوجانبه در طول سال‌های اخیر بیش از پیش تقویت یافته است.

ژنرال باجوا با اشاره به برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی، این رویداد را یک تحول تاریخی برای کمک به رسیدگی به وضعیت وخیم انسانی در افغانستان و انعکاس دیدگاه و راهبرد مشترک به جامعه بین الملل برای یافتن راهکار برای چالش‌های نوظهور در منطقه که برای صلح و ثبات حیاتی است، تعبیر کرد.

در بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان آمده است: وزیر امور خارجه ایران از مشارکت پاکستان برای صلح منطقه‌ای و نقش مهم آن در این زمینه قدردانی کرد.

ارتش پاکستان اعلام کرد: ژنرال باجوا و امیرعبداللهیان توافق کردند که برای تقویت همکاری‌های دوجانبه متعهد بمانند و در عین حال به طور مشترک برای پرداختن به تحولات مثبت مربوط به منطقه به ویژه تلاش‌ها برای کاهش چالش‌های پیش روی مردم افغانستان تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از حضور در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد و دیدار با مقام‌های پاکستانی از جمله همتایان خود از برخی از کشورهای اسلامی، یکشنبه شب پایتخت پاکستان را به مقصد تهران ترک کرد.