شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کره شمالی#سیاه#وزارت خارجه

واکنش کره شمالی به پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای سیاه

واکنش کره شمالی به پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا

وزارت خارجه کره شمالی امروز، یکشنبه اعلام کرد، پرواز اخیر هواپیمای جاسوسی آمریکا از نوع سی ال-۶۰۰ بر فراز دریای سیاه صلح جهانی را از بین می‌برد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت شبکه آرتی، وزارت خارجه کره شمالی افزود: این رفتار بار دیگر دال بر آن است که آمریکا در واقع صلح جهانی را از رهگذر ارتکاب اقدامات تحریک‌آمیز نظامی عمدی علیه کشورهای دیگر از بین می‌برد و به این ترتیب قانون جهانی و جان غیرنظامیان را نادیده می‌گیرد.

این وزارتخانه ادامه داد: اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه با هدف منزوی کردن، تضعیف و افزایش تنش‌ها بین دو کشور است که منجر به تدابیر بازدارندگی قاطع از جانب روسیه می‌شود.

در روز سوم دسامبر هواپیمای آمریکایی از نوع CL-۶۰۰ بر فراز دریای سیاه به پرواز درآمد. یک مقام هواپیمایی دولتی روسیه گفته بود، یک هواپیمای شرکت هواپیمایی «آئروفلوت» روسیه که از تل‌آویو به مسکو در پرواز بود، به دلیل عبور یک هواپیمای شناسایی «سی‌ال-‌۶۰۰» ناتو از مسیر پروازی‌اش، مجبور به کاهش ارتفاع شد.

این شرکت هواپیمایی دولتی روسیه گفته بود، پرواز هواپیمای «اس‌یو۵۰۱» این شرکت که حامل ۱۴۲ مسافر بود، پس از آنکه از طریق کنترل ترافیک هوایی متوجه شد که یک هواپیمای دیگر در مسیرش قرار گرفته است، وادار شد ارتفاعش را ۲۰۰۰ فوت کاهش دهد.

منبع: ایسنا