شهر خبر

وزیر دفاع فرانسه:

غرب خواهان جنگ سرد جدید با مسکو نیست/لزوم تداوم مذاکرات دوجانبه

غرب خواهان جنگ سرد جدید با مسکو نیست/لزوم تداوم مذاکرات دوجانبه

وزیر دفاع فرانسه طی سخنانی گفت که کشورهای غربی می‌توانند در صورت تشدید اوضاع پیرامون اوکراین، روسیه را از نظر سیاسی منزوی کنند؛ اما در عین حال تاکید کرد که پاریس خواهان جنگ سرد دیگری نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه طی سخنانی گفت که کشورهای غربی می‌توانند در صورت تشدید اوضاع پیرامون اوکراین، روسیه را از نظر سیاسی منزوی کنند؛ اما در عین حال تاکید کرد که پاریس خواهان سناریوی جنگ سرد دیگری نیست.

بر اساس این گزارش، پارلی همچنین درباره اقدامات غرب علیه روسیه گفت که برخی تحریم‌ها قبلاً علیه مسکو اعمال شده، اما می‌توان آنها را تشدید کرد… روسیه می‌تواند از نظر سیاسی منزوی شود.

وزیر دفاع فرانسه همچنین تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم به جنگ سرد بازگردیم و برای جلوگیری از این سناریو، طرف‌ها باید آرامش خود را حفظ کنند.

پارلی خاطرنشان کرد که پاریس طرفدار ادامه گفت‌وگوهایی با مسکو بوده که توسط امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در سال ۲۰۱۹ آغاز شد.

وی افزود: ما گفتگوی صمیمانه و باز با روس‌ها داریم، زیرا باید بتوانیم مسائل را مستقیماً به یکدیگر منتقل کنیم. علاوه بر این، به عنوان بخشی از دیدار وزرای دفاع و امور خارجه روسیه و فرانسه در ماه گذشته در پاریس، دو طرف بر «پیامدهای کلان و استراتژیک» در صورت افزایش تنش‌ها تاکید کردند.