رییس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس با اشاره به برخی خبرسازی‌ها مبنی بر تلاش مجلس برای استیضاح وزیر صنعت و وزیر اقتصاد، گفت: مدت زمان زیادی از روی کار آمدن دولت سیزدهم نگذشته است و دولت برای حل مشکلات کشور با ۸۵ میلیون جمعیت، به فرصت بیشتری نیاز دارد.

«محمدصالح جوکار» با بیان اینکه برخی می خواهند دولت مشکلات کشور را ظرف ۱۰۰ روز حل کند، گفت: این امر امکان پذیر نیست، روندی اشتباه و فسادآمیز در سال‌های اخیر در اقتصاد کشور وجود داشته که باید با سیاست گذاری های جدید و انتصاب مدیران پاکدست اصلاح شود.

نماینده مردم یزد در مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس به دنبال استیضاح وزرا نیستند، گفت: جریانی به دنبال تخریب روابط دولت و مجلس است. این جریان که از طرف سیاستمداران شکست خورده و فرسوده دولت های قبل هدایت می‌شود، قصد دارد با حاشیه سازی مانع موفقیت دولت و مجلس انقلابی در حل مشکلات مردم شود.

جوکار با بیان اینکه دولت و مجلس نباید به این حاشیه سازی ها توجه کنند، گفت: مسیر دولت و مجلس مشترک است و هدف آنها حل مشکلات اقتصادی مردم است از این رو مجلس، قوانینی را تصویب کرده و دولت نیز به دنبال اجرای آن است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی افزود: مجلس با سازوکارهای نظارتی تلاش می کند تا با بهبود وضعیت اقتصادی مردم، شاخص های اقتصادی رشد کند و استفاده نمایندگان از ابزارهای نظارتی نیز در راستای کمک به دولت است.

رئیس کمیسیون شوراها افزود: معتقدم نمایندگان نباید به وزرا فشار وارد کنند تا اهداف و خواسته های یک فرد یا بخشی از حوزه انتخابیه تامین شود بلکه رسالت نمایندگان نظارت بر اجرای قوانین و برنامه های مصوب دولت است.

وی تفکیک وظایف نمایندگان از مطالبات آنها را کار دشواری دانست و گفت: با تعامل دولت و مجلس بهتر می توان کارها را پیش برد بنابراین باید اجازه دهیم دولت برنامه های خود برای حل مشکلات اقتصادی مردم را اجرایی کند.

به گزارش ایرنا، ‌ نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز امروز با رد خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها گفتم که در حال طراحی سوال از خاندوزی هستیم و بحثی از استیضاح مطرح نشد.