شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون فوتبال#رئیس کمیته#داوران

پرداخت نشدن دستمزد معوقه داوران؛ وعده‌ای دیگر از فدراسیون فوتبال که عملی نشد +عکس

پرداخت نشدن دستمزد معوقه داوران؛ وعده‌‌ای دیگر از فدراسیون فوتبال که عملی نشد/ در کمیته داوران هنوز تابستان است! + عکس

در حالی که طبق اعلام رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال قرار بود دستمزد معوقه داوران تا ۲۷ آذر پرداخت شود اما این وعده محقق نشده است.

به گزارش مشرق، یکی از مسائلی که در فصل جاری لیگ برتر عنوان شده، دستمزد معوقه داوران است که بارها صدای این قشر را درآورده است. در حالی که طبق مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام شده بود دستمزد داوران در فصل جدید ۴ برابر شده و بنا بوده، هر ۴ هفته یکبار تسویه حساب صورت بگیرد، اما با وجود گذشت ۱۰ هفته از لیگ برتر این اتفاق هنوز رخ نداده است.

خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران، در آخرین اظهارنظری که درباره پرداخت دستمزدهای معوقه داوران داشته،‌ در تاریخ ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰ اعلام کرد: «دستمزد داوران فوتبال در لیگ‌های مختلف تا ۱۰ روز آینده پرداخت خواهد شد» اما با گذشت بیش از ۱۰ روز و تا به امروز (۲۸ آذرماه) این وعده عملی نشده است. این در حالی است که مدیران فدراسیون فوتبال از زمانی که سکان‌دار فوتبال کشور شده‌اند وعده و عیدهای متعددی پیرامون بحث داوری و حل مشکلات آنها داده‌اند که تقریباً در همه موارد ناموفق بوده‌اند؛ از بحث راه‌اندازی VAR گرفته تا مسائلی نظیر افزایش و به‌روزرسانی امکانات داوری.

گفته می‌شود طبق مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پرداخت حق‌الزحمه داوران برعهده سازمان لیگ است ولی مسئله مشخص این است که کمیته داوران به عنوان متولی این قشر در فوتبال ایران مسئولیت مهمی دارد و باید پیگیر رسیدن داوران به حق و حقوق‌شان باشد. با این حال این سؤال مطرح است که سازمان لیگ که این روزها برای حفظ منابع درآمدزایی خود به هر در و دیواری می‌زند چطور با گذشت ۱۰ هفته از لیگ برتر و کسب درآمد چندین میلیارد تومانی هنوز یک ریال به داوران پرداخت نکرده است.

مسئله دیگر بحث البسه داوری است، موضوعی که هر چند خیلی سطح پایین و پیش پا افتاده به نظر می‌آید ولی به همان اندازه به موضوعی مهم و حیاتی در فوتبال ایران تبدیل شد. افشاریان در این مورد نیز گفته بود «هم اکنون لباس جدید داوران آماده است و تا ۱۰ روز آینده داوران فوتبال و فوتسال خانم‌ها و آقایان با لباس، مارک و تبلیغات جدید وارد میدان مسابقات می‌شوند». لباس‌های داوری فراهم شد ولی نه آن چیزی که انتظار می‌رفت. در پکیج اهدا شده به داوران، تنها سه تی‌شرت، یک شورت ورزشی و یک ساق ورزشی دیده می‌شود  که فقط یک تی‌شرت آستین بلند است. با توجه به فصل سرما، خبری از گرمکن، لباس گرم و ساک ورزشی مناسب نیست و گویی در کمیته داوران هنوز تابستان است!

داوران فوتبال ایران ,

همه جوانب نشان از وضعیت بغرنج قاضیان مستطیل سبز در ایران دارد. آن هم در حالی که وضعیت امروز داوران با چیزی که در ابتدای کار از زبان مدیران جدید فدراسیون فوتبال شنیده می‌شد، همخوانی ندارد. فدراسیون جدید قرار بود شأن و منزلت داوران را حفظ کرده و ارتقا دهد و حتی صحبت از برخورد با افرادی که علیه داوران صحبت کنند به زبان می‌آمد ولی اکنون از شرایط و امکانات اولیه هم خبری نیست. فراهم شدن شرایط ایده‌آل برای داوران، هدف مهمی بود که از سوی فدراسیون «وعده‌ها» ارائه شد ولی این وعده نیز در کنار خیلی از وعده‌های دیگر هنوز روی زمین مانده است.

منبع: تسنیم