به گزارش خبرنگار برنا؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: یکی از مسائل مهم جلسه امروز شورای شهر موضوع لایحه بودجه ۱۴۰۱ بود که رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تحویل داده است. قبل از اینکه بودجه در هیئت دولت مطرح شود در جلساتی که با سازمان برنامه بودجه برگزار شد در خصوص مسائلی که به شهر تهران ضربه میزند و نباید در بودجه باشد موضوعاتی را مطرح کردیم.

وی افزود: به طور کلی پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه از پیشنهاد ۱۴۰۰ هم پایین‌تر بود که قرار شد در زمان بررسی در هیئت دولت با حضور آقای زاکانی شهردار تهران موضوعات مطرح شود و به لایحه بودجه اضافه شود، ولی متاسفانه وقتی به مجلس شورای اسلامی تحویل داده شده دوباره همان اشکالات مشاهده می‌شود.

چمران با اشاره به اینکه اعدادی که در بودجه ذکر شده اصلا نمی‌تواند حتی درد کوچکی از شهر تهران درمان کند، گفت: یکی از مشکلاتی که در بودجه مشاهده می‌شود این است که فاینانس یا وامی که می‌خواهد شهرداری بگیرد در قانون آمده که پنجاه درصد آن را باید دولت بدهد که در بودجه جدید این پنجاه درصد هم حذف شده که در این صورت شهرداری‌ها باید صددرصد آن را بپردازند که با توجه به وضعیت درآمدی شهرداری‌ها امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: لایحه‌ای که در مجلس شورای اسلامی رفته است باید اصلاح شود که قابل اصلاح است، در همین خصوص در حال تنظیم نامه ایی به مجلس شورای اسلامی هستیم که مصرانه این لایحه باید اصلاح شود.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر لایحه بودجه اصلاح نشود همه‌ی این مشکلاتی که وجود دارد سال آینده وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/