شهر خبر

زمان نخستین حراج الکترونیکی اموال تملیکی

کدخبر: 462887
نخستین حراج الکترونیکی اموال تملیکی ۱۱ دی‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایرنا، احسان خاندوزی روز یکشنبه در آیین رونمایی از سامانه حراج سازمان اموال تملیکی، اظهارداشت: این سامانه برخط ظرفیت حضور بیش از ۱۰ هزار نفر را دارد. 

وی با بیان اینکه سامانه الکترونیک حراج باعث تسریع در فروش اموال تملیکی می شود، گفت: فروش اموال تملیکی بعد از مراحل قضایی و تعزیراتی زمان زیادی می‌برد که بعد از بازدید مقامات از انبارهای تملیکی، تسریع در فروش و تاکید بر مساله انبارداری مورد تاکید قرار گرفت

خاندوزی افزود: بسیاری از کالاها از سال‌های ۹۳ و ۹۴ تاکنون در انبارها انباشت شده‌اند که اصلاح روش‌های موجود و تسریع در فروش با راه‌اندازی سامانه حراج اموال تملیکی یکی از شیوه‌های رفع این معضل است. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در برخی موارد، حراج‌های حضوری مورد نقد قرار گرفته است،  گفت: شبهاتی از جمله ایجاد رانت و انحصار در خصوص حراج‌های حضوری مطرح شده است که راه‌اندازی سامانه الکترونیکی حراج باعث ایجاد فضایی شفاف با قدرت رقابت برابر می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری حراج‌های الکترونیکی به وصول درآمد دولت نیز کمک کرده و بستر حضور چند هزار نفری مردم از همه نقاط کشور را در حراج الکترونیکی فراهم می‌کند. 

خاندوزی ابراز اضافه کرد: امیدواریم راه‌اندازی این سامانه شروعی برای ارتقای سازمان اموال تملیکی و تسریع در روند فروش اموال باشد. 

سامانه حراج الکترونیک سازمان اموال تملیکی امروز(یکشنبه- ۲۸ آذرماه) با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.