شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#اندونزی#آلمان#پاکستان

دیدار رئیس ارتش پاکستان با نمایندگان آلمان و اندونزی

نمایندگان ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان و وزیر خارجه اندونزی در دیدارهایی جداگانه با رئیس ارتش پاکستان ملاقات کرده و درباره مساله افغانستان گفتگو کردند.

دیدار رئیس ارتش پاکستان با نمایندگان آلمان و اندونزی

به گزارش مُنیبان، به نوشته روزنامه داون، "جاسپر ویک" نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان با ژنرال قمر جاوید بجوا، رئیس ارتش پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار، مسائل دوجانبه و همچنین مساله افغانستان مورد بحث قرار گرفت.

نماینده ویژه آلمان همچنین بر نیاز به همگرایی جهانی و تلاش‌های صادقانه برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی در آینده و بر اهمیت طرح‌های صلح و آشتی در افغانستان تاکید کرد.

وی از نقش پاکستان در وضعیت افغانستان، تلاش‌های ویژه برای مدیریت مرزها، نقش در ثبات منطقه قدردانی کرد و متعهد شد که نقش خود را برای بهبود بیشتر همکاری‌های دیپلماتیک با پاکستان در همه سطوح ایفا کند.

رئیس ارتش پاکستان همچنین در دیداری جداگانه با "رتنو لستاری پریانساری مارسودی"، وزیر خارجه اندونزی درباره منافع مشترک، امنیت منطقه‌ای، اوضاع کنونی در افغانستان و همکاری در زمینه اقدامات بشردوستانه گفتگو کرد.

وزیر خارجه اندونزی همچنین در این دیدار بر منافع مشترک، دفاع گسترده و همکاری امنیتی، امنیت منطقه و اوضاع در افغانستان تاکید کرد.

رئیس ارتش پاکستان نیز گفت: اسلام آباد برای نقش اندونزی در امور جهانی و منطقه‌ای ارزش قائل است و ما مشتاقانه منتظر تقویت روابط دوجانبه خود هستیم. دولت اسلام آباد بر فوریت ایجاد یک مکانیسم نهادی برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان به منظور جلوگیری از یک فاجعه انسانی در آینده تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت صلح و ابتکارعمل‌های سازش و مصالحه در افغانستان تاکید کرد و افزود: راه حلی صلح آمیز در مناقشه کشمیر یک مساله حساس و مهم برای ثبات در جنوب آسیا محسوب می‌شود.

وبگردی