به گزارش برنا، نیویورک تایمز می نویسد: بررسی این اسناد  نشان می دهد که علیرغم سیستم بسیار مدون پنتاگون برای بررسی تلفات غیرنظامیان، پاسخگویی جای خود را به عدم شفافیت داده  است. درهیچ یک از این اسناد  و گزارش ها خبری از اقدامی اشتباه و یا برخورد انضباطی با خاطیان چنین حملات مرگبار علیه غیرنظامیان دیده نمی شود.

 حملات هوایی در خاورمیانه ابتکار عمل دولت اوباما

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: در واقع چنین حملات مرگبار علیه غیرنظامیان باز می گردد به تغییر ماهیت حملات در منطقه خاورمیانه که به دوره دولت باراک اوباما باز می گردد. اوباما درباره این رویکرد مدعی شده بود: این یکی از دقیق ترین کارزارهای حملات هوایی درتاریخ است.

وعده فن آوری که غیرنظامیان هدف قرار نمی گیرند

نیویورک تایمز نوشت : وعده داده شده بود که فناوری فوق پیشرفته آمریکا به نظامیان این کشور این امکان را می دهد که نیروهای مخاصم را هدف قرار داده  و آسیبی به افرادی عادی نرسد.

رد این ادعا

در پاسخ به  این جنایت ارتش آمریکا، «بیل اربن» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا به نیویورک تایمز گفت: حتی با داشتن بهترین فناوری جهان و دسترسی به کاملترین اطلاعات، اشتباه قابل اجتناب نیست.

شمار کشته شدگان غیر نظامی دقیقا قابل محاسبه نیست

نیویورک تایمز نوشت: هیچ راهی برای دست یافتن به آمار دقیق کشته شدگان غیر نظامی در حملات هوایی آمریکا در خاورمیانه وجود ندارد، اما آمارها بیش از ادعای پنتاگون است.

۱۶۰۵ کشته غیر نظامی در سوریه، عراق و افغانستان در حملات هوایی آمریکا

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: بنابر آمار موجود ، درحملات هوایی آمریکا در سوریه و عراق تحت نام حمله به مواضع داعش، یکهزار و ۴۱۷ غیرنظامی کشته شده اند و در افغانستان از سال ۲۰۱۸ این آمار حداقل ۱۸۸نفر گزارش شده است.

تایمز نوشت: تحلیل های صورت گرفته توسط این نشریه بر روی این اسناد حاکی از آن است که آمار بسیاری از تلفات غیرنظامیان ، با ارزیابی های ضعیف، کاهش داده شده اند؛ در همین حال افراد غیر نظامی که درجریان این حملات دچار جراحت و نقص عضو شده اند از سوی عاملان این حملات (پنتاگون) به حال خود رها شدند.

انتهای پیام/