شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشتار غیرنظامیان#آمریکا#نیویورک

پس از بررسی یک هزار و ۳۱۱ سند؛

نیویورک تایمز: پنتاگون آمار کشتار غیرنظامیان را کوچک نمایی می کند

نیویورک تایمز: پنتاگون آمار کشتار غیرنظامیان را کوچک نمایی می کند

یک روزنامه آمریکایی پس از بررسی اسناد طبقه بندی شده اعلام کرد آمار کشتار غیر نظامیان در سال های حضور آمریکا در منطقه، به مراتب بیشتر از ارقام اعلامی پنتاگون است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیویورک تایمز در گزارشی از کشته شدن هزاران غیر نظامی در عراق، سوریه و افغانستان در نتیجه حملات هوایی ارتش آمریکا طی سال ها حضور نظامی این کشور در منطقه خبر داد و آن را نتیجه عدم دقت در هدفگیری و ضعف شدید اطلاعاتی عنوان کرد.

این روزنامه آمریکایی یک هزار و ۳۱۱ سند پنتاگون را بررسی و نتیجه گیری کرده است که آمار کشتار غیر نظامیان به دست ارتش آمریکا به مراتب بیشتر از رقم اعلامی یک هزار و ۴۱۷ نفر برای عراق و سوریه و ۱۸۸ نفر برای افغانستان است.

همچنین بررسی ها حاکی از آن است که ارتش آمریکا تلاش ناچیزی برای شناسایی و ارزیابی الگوهای شکست انجام داده است.

کشتار غیر نظامیان اغلب محصول اشتباه محاسباتی ارتش آمریکا در تشخیص مردم عادی از عوامل تروریستی و نادیده گرفتن احتمال حضور غیر نظامیان در اماکنی است که هدف حمله قرار گرفته اند حال آنکه این مسئله پنهانکاری وزارت دفاع آمریکا را توجیه نمی کند.

به عنوان مثال، در یک مورد نیروهای عملیات ویژه آمریکا به سه منطقه در «حلب» سوریه حمله و ادعا کردند که تعداد زیادی از عناصر داعش را کشته اند. طبق اعلام رسمی، هفت تا ۲۴ غیر نظامی هم در میان جان باختگان بوده است. اما به نوشته نیویورک تایمز، ساختمان‌های مورد هدف، خانه‌هایی بودند که خانواده‌ها در آن پناه گرفته بودند و در این حملات بیش از ۱۲۰ غیرنظامی کشته شده اند.