شهر خبر

جریمه ترافیکی خودرو‌های سواری هوشمند می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در آینده‌ای نزدیک و با همکاری پلیس راهور، جریمه ترافیکی خودرو‌های سواری برای تخلفات ترافیکی و ورود به طرح ترافیک به صورت هوشمند و نظارت تصویری می‌شود.

جریمه ترافیکی خودرو‌های سواری هوشمند می‌شود

به گزارش منیبان؛ ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این خبر، گفت: اجرای پروژه هوشمند سازی و کنترل حمل و نقل و ترافیک به منظور کنترل تخلفات، افزایش ایمنی مردم و.. در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است.

او ادامه داد: در طی این پروژه سرمایه گذار با نصب دوربین‌های کنترل تخلفات ترافیکی در بزگراه ها، سرچهارراه ها، معابر و... تخلفات ترافیکی مانند عبور از چراغ قرمز، سرعت بالا و... را ثبت می‌کند؛ بعد از ثبت و پرداخت قبض جریمه، درصد مدیریت شهری محاسبه شده و به سرمایه گذار به عنوان هزینه دوربین و هزینه‌های جانبی پرداخت می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: این پروژه چندین سال در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری پلیس راهور تهران و عدم اعطای مجوز و اختصاص کد، هنوز اجرایی نشده است، اما در حال حاضر فضا‌های شهری به سمتی رفته است که به اجرای این پروژه احساس نیاز بیشتری می‌شود.

فرهمندی با اشاره به اینکه این پروژه برای ورود به طرح ترافیک هم اجرا خواهد شد، افزود: اقداماتی مانند جانمایی افسر راهنمایی و رانندگی، برداشتن پلاک و.. دیگر برای عدم ورود به طرح ترافیک موثر نیست به همین دلایل با نصب دوربین‌های نظارت تصویری بلافاصله برای خودروی سواری که مجوز ورود ندارند؛ پیامک جریمه ارسال خواهد شد.

او ادامه داد: هسته مرکزی شهر ظرفیت مشخصی دارد به همین دلیل برای طرح ترافیک بنابر تقاضا و ثبت نام تعداد معینی تعیین می‌شود؛ هر خودروی سواری که خارج از این ظرفیت وارد طرح شود موجب ایجاد ترافیک، آلودگی هوا، تصادف و... می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه ناگزیر به کنترل تخلفات رانندگی هستیم، گفت: متاسفانه در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد فوتی‌ها تصادفات، افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

فرهمندی تصریح کرد: برای کنترل این موارد مجبور به استفاده از ابزار هوشمند مانند نظارت تصویری هستیم دیگر راه‌های قدیمی برای این موضوع اثر گذار نیست.

وبگردی