به گزارش برنا سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر اعتیاد به مواد مخدر به عنوان معضل اول اجتماعی مد نظر است.

وی با بیان اینکه رییس جمهور به عنوان رییس ستاد فرامینی داشتند ما هم در وزارت ورزش همانطور که مسئول ترویج فرهنگ هستیم در زمینه پیشگیری از این گونه مسائل گام مهمی را برمیداریم، افزود: در خصوص همکاری های موثر وزارت ورزش و جوانان تاکیداتی شد که از ظرفیت اماکن ورزشی و فدراسیون ها استفاده کنیم.

سجادی ادامه داد: ترویج و تبلیغ ما امر مهمی است که بتوانیم در آموزش ها فرهنگ سازی و... جلوگیری از اعتیاد را آموزش ببینند.

وی با اشاره به اینکه ١٠٠ خانه جوان دیگر تا سال ١۴٠١ راه اندازی می شود بودجه آن مشخص شده است و بعد از پایان مرحله بررسی در بودجه مشخص می شود، افزود:  خانه های جوان یکی از رویکرد های اصلی ماست که پایگاه همکاری سمن ها باشند سمن ها جایی را نیاز دارند تا خودشان را نشان دهند و انرژی مولد در یک مکان متمرکز شود.

سجادی ادامه داد: ورزش لازم است به درستی معرفی کرد انتظار نداریم رفتارهایی در ورزش بیوفتد  دلیل آن هم این بوده است که آموزش ناقص بوده است و ورزشکار از دست ما در می رود.

وی با اشاره به اینکه در ورزش باید به ابعاد مختلف توجه کرد آموزش ها، مربی ها، احترام و کسوت آموزش داده شود، ادامه داد: جامعه ما با ایمان هستند و باید در ورزش بیشتر از گذشته به وجود بیاید.

سجادی گفت: با بنیاد شهید تفاهم نامه ای داریم که قبل از رویداد های ورزشی فوتبال نام و یاد شهید ورزش به کار برده شود  همچنین ما بیش از ۵ هزار شهید ورزشکار داریم.

در ادامه سردار مومنی رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:  در ١٧ آذر ماه جلسه ستاد راه اندازی شد و دو نکته این بود که نقش همه دستگاه ها مشخص شود و ستاد آن را رصد کند 

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری باید به همه مردم و سازمان های فرهنگی توجه کرد، ادامه داد: در حوزه پیشگیری از اعتیاد گریزی نداریم چرا که ورزش همگانی می تواند اعتماد به نفس ایجاد کند همچنین حضور ورزشکاران که الگوی جوان هستند می تواند در بین جوانان موثر باشد.

سردار مومنی گفت: ساماندهی مواد مخدر مورد توجه  است و باید همه وزارتخانه ها و سازمان های مرجع به میدان بیایند و یکی از وزارتخانه های اصلی وزارت ورزش است همچنین با استفاده از ظرفیت ها علاوه بر ورزش قهرمانی توجه ویژه ای به ورزش محلات و روستایی شده است 

رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: گزارش هایی رسیده است اما با هماهنگی رییس بنیاد شهید می توان روزی را به عنوان شهدای ورزشکار مشخص شود که نیاز به پیگیری  های لازم دارد تا بتوانیم به مراحلی برسیم.

انتهای پیام/