شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#ارتش#عربستان سعودی#یمن

در ادامه پیشروی ها در مناطق مرزی؛

نیروهای یمنی به کنترل یک شهرک راهبردی در مرز عربستان نزدیک شدند

نیروهای یمنی به کنترل یک شهرک راهبردی در مرز عربستان نزدیک شدند

منابع نظامی محلی از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در مناطق مرزی با عربستان سعودی و تسلط قریب الوقوع آنها بر یک شهرک راهبردی خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، نیروهای مشترک یمنی در ادامه پیشروی ها در مناطق مرزی عربستان سعودی در آستانه تسلط بر یک شهرک مرزی با عربستان قرار گرفته اند.

در گزارش عربی ۲۱ آمده است: استان مرزی الجوف چند روزی است شاهد نبردهای شدید بین ارتش و کمیته های مردمی وابسته به جنبش انصار الله و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن است. دو منبع نظامی روز شنبه از درگیری های شدید بین نیروهای دو طرف در جبهه «الیتمه» از توابع ناحیه «خب و الشعف» بزرگترین ناحیه استان الجوف خبر دادند.

این دو منبع که نخواستند نامشان فاش شود افزودند: نیروهای مشترک یمنی پس از کنترل چند منطقه و مرکز نظامی راهبردی در اطراف این شهرک مرزی، به تسلط بر مرکز شهرک راهبردی الیتمه نزدیک شده اند.

یکی از این دو منبع ادامه داد: نیروهای مشترک یمنی روز گذشته شنبه بر ارتفاعات راهبردی حبش، الهضبه، المحمضه و القرن از توابع ناحیه «برط العنان» تسلط یافتند، این در حالی است که چند روز پیش نیز بدون درگیری بر کوهستان راهبردی «قشعان» در شمالی ترین منطقه استان الجوف مسلط شده بودند.

به گفته این منابع، نبردها اکنون در فاصله فقط یک کیلومتری قلب شهرک الیتمه و به طور مشخص در منطقه «الحشیفا» به شدت جریان دارد.

گفتنی است شهرک راهبردی الیتمه علاوه بر قرار گرفتن در یک منطقه راهبردی در مرزهای جنوبی با عربستان، در مسیر جاده بین المللی الجوف به گذرگاه زمینی البقع در شمال شرق استان صعده واقع شده است و در طرف مقابل آن، گذرگاه الخضراء نجران در جنوب عربستان قرار دارد.