به گزارش برنا، این گروه عراقی که خود را "تیپ فاتح خیبر" معرفی کرده است در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران آمریکایی زبان صلح و گفت و گو را نمی‌فهمند و سخن گفتن با دشمن آمریکایی به غیر از زبان زور و سلاح، بی نتیجه است.

این گروه اضافه کرد: مهلت داده شده به نیروهای آمریکایی برای خروج از عراق درحال پایان است ولی این نیروها به تعهد خود عمل نکرده‌اند.

تیپ موسوم به فاتح خیبر افزود: تصمیم گرفته‌ایم با ضربات دردآور و ویرانگر با این نیروها روبرو شویم و آنها را از سرزمینمان اخراج کنیم و در کنار دیگر گروه‌های مقاومت عراقی تا زمان آزادسازی همه سرزمین‌های اشغالی بویژه قدس،  سلاح بر زمین نگذاریم.  

پیش از این نیز گردان‌های سیدالشهداء عراق، نیروهای آمریکایی را به حملات کوبنده تهدید کرده بود ولی این گردان‌ها، عملیات خود را به بعد از جشن‌های سال نو میلادی موکول کرد.

فراخوانی که گردان‌های سیدالشهداء برای عضوگیری از میان داوطلبان با هدف آمادگی به منظور بیرون راندن اشغالگران از خاک این کشور صادر کرد،  با اقبال گسترده مردمی روبرو شد و ۴۹ هزار نفر از استان‌های مختلف عراق در این طرح نام نویسی کردند.

بر اساس قانون پارلمان عراق و نیز مطابق نشست‌های متعدد مقام‌های عراقی و آمریکایی با عنوان «گفت و گوهای راهبردی» نیروهای نظامی آمریکا باید تا پایان سال جاری میلادی (کمتر از ۱۳ روز دیگر) خاک عراق را ترک کنند.

انتهای پیام/