شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

پیش بینی بورس یکشنبه ۲۸ آذر

بورس دیروز ۲۷ آذر ۱۴۰۰ با لیدری گروه خودرویی تقریبا سبز بود و شاخص کل توانست که کانال ۱.۳ میلیون واحدی را باز پس بگیرد. در گفتگو با ابراهیم سماوی کارشناس بازار سرمایه به بررسی بورس فردا پرداخته ایم.

پیش بینی بورس یکشنبه ۲۸ آذر

به گزارش منیبان؛ دیروز ۲۷ آذر ۱۴۰۰ بازار با سبزپوشی گروه خودرویی به حرکت درآمد و شاخص کل توانست یک بار دیگر به کانال ۱.۳ میلیون واحدی باز گردد.  

همه شاخص‌های دیروز در بازار سبز بودند. ارزش معاملات البته نتوانست به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برسد.

ابراهیم سماوی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با نبض بورس گفت: در هفته­‌های اخیر بازار سرمایه با وجود ارزندگی بسیاری از صنایع بالاخص صنایع کامودیتی­ محور، روندی نزولی را در پیش گرفت در حالی که بازار‌های موازی مجددا رشد خود را آغاز کردند.

وی افزود: در روز‌های اخیر صبر بسیاری از سهامداران به اتمام رسیده که منجر به ایجاد طوفان توئیتری با مضمون درخواست استعفای وزیر اقتصاد شد. در شرایط فعلی و پس از ریزش­‌های ممتد که بسیاری از سهام شرکت­های صنایع مختلف در محدوده ارزندگی خود قرار دارند و همچنین از منظر قیمتی هم در محدوده­‌های حمایت قیمتی واقع شده ­اند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در شب گذشته خبری مبنی بر اصلاح متن پیش ­نویس بودجه ۱۴۰۱ منتشر شد. رئیس سازمان بورس اظهار کرد که در جلسات ستاد هماهنگی اقتصاد دولت، تلاش آن‌ها مبنی بر این بود  تا راهبرد‌هایی را به منظور کاهش هزینه‌های مصرفی صنایع تولیدی در نظر بگیرند، از سوی دیگر نیز قرار بر این شد تا مطابق تصمیمات اتخاد شده مبلغی در حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در اختیار صندوق تثبیت قرار بگیرد که  این صندوق به پشتوانه این ۵۰ همت، اوراق منتشر کند و از بازار حمایت کند.

سماوی اظهار داشت: بازار دیروز، متاثر از این خبر با لیدری گروه خودرویی در مدار مثبت قرار گرفت و به نظر می­رسد این روند مثبت در شرکت­های بزرگ برای فردا ادامه داشته باشد و شاهد رشد بیشتر شاخص کل نسبت به شاخص هموزن باشیم. البته نباید از اخبار مهم مذاکرات وین هم غافل شد، اما در هر صورت بازار بیشتر متاثر از اخبار بودجه سال آتی است. فعالین بازار امیدوار هستند که این اخبار فقط با نیت اخبار درمانی منتشر نشده باشد بلکه در واقعیت هم اجرا شود که در این صورت دولت می ­تواند میزانی از اعتماد از دست رفته را بازیابی کند.

منبع: نبض بورس

وبگردی