شهر خبر

این خودرو جایگزین پراید خواهد شد!/ ایرانخودرو از تولید ارزان خود رونمایی کرد؟+ عکس و مشخصات

بر اساس اطلاعات منابع آگاه، ایران خودرو در حال آماده سازی محصولی جدید در کلاس A است. در صورت تولید انبوه، این خودرو جایگزین پراید در بازار ایران خواهد شد اما مشخصات این خودرو چیست؟

این خودرو جایگزین پراید خواهد شد!/ ایرانخودرو از تولید ارزان خود رونمایی کرد؟+ عکس و مشخصات

به گزارش منیبان؛ بیت ران، یک منبع آگاه به بیت ران گفت: ایران خودرو در حال کار روی پروژه خودروی جمع و جور در کلاس A است. تاکنون ایران خودرو در این کلاس محصولی برای ارائه نداشت و کوچک ترین محصول آن، پژو ۲۰۶ بوده است.

 

مشخصات نمونه بنزینی چیست؟

اواخر دی ماه سال گذشته، ایران خودرو از نخستین موتور سه سیلندر یک لیتری خانواده 3FX رونمایی کرد. این موتور ۷۲ اسب بخار و ۹۸ نیوتن متر گشتاور قدرت دارد.

بر اساس گفته مهندس شرقی مدیر این طرح، پیشرانه ای که دی ماه  سال ۱۳۹۹ رونمایی شد در یک خودرو کلاس A پلاس استفاده خواهد شد.

به احتمال زیاد، ایران خودرو از پیشرانه سه سیلندر در خودرو کلاس A استفاده خواهد کرد.

در ادامه، این منبع آگاه به بیت ران گفت که ایران خودرو، به موازات کار روی پروژه بنزینی، پروژه نمونه برقی این خودروی کوچک را در شرکت تحقیق، طراحی و توسعه موتور ایران خودرو “ایپکو” آغاز کرده است. البته به موازات ایپکو، شرکت دانش بنیان جتکو نیز روی پروژه برقی سازی محصولات ایران خودرو فعالیت می کند.

 

توسعه جایگزین پراید در ایران خودرو

با توجه به مشخصات احتمالی، این خودرو جایگزین پراید در بازار خواهد بود‌. از لحاظ ابعادی، طول محصول جدید ایران خودرو از ۳.۶ متر کمتر خواهد بود.

این خودرو احتمالا از نظر پلت فرم شباهت های زیادی با خودرو رنو کویید دارد.

ایران خودرو قرار بود رنو کویید را تولید کند که این طرح به نتیجه نرسید؛ حالا ایران خودرو با مهندسی معکوس پلت فرم رنو کویید، قصد تولید خودرو جدید خود را در این کلاس دارد.

وبگردی