شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ایالات متحده#ارتش#سال ۲۰۲۴

هشدار ژنرال‌های آمریکا نسبت به وقوع کودتا و جنگ داخلی در ایالات متحده

هشدار ژنرال‌های آمریکا نسبت به وقوع کودتا و جنگ داخلی در ایالات متحده

چند ژنرال بازنشسته آمریکایی هشدار دادند که کودتا در آمریکا در سال ۲۰۲۴ می‌تواند ارتش را ازهم پاشیده و این کشور را وارد جنگ داخلی کند.

به گزارش مشرق، چند ژنرال بازنشسته آمریکایی هشدار دادند که کودتا در آمریکا در سال ۲۰۲۴ می‌تواند ارتش را ازهم پاشیده و این کشور ناآماده را وارد جنگ داخلی کند.

به نوشته وبگاه «هافینگتن پست» ژنرال سابق «پل ایتون»، سرتیپ سابق «استیون اندرسون» و سرلشکر سابق «آنتونیو تاگوبا» در یادادشتی که در روزنامه «واشنگتن پست» منتشر شده نوشتند، در حالی که کشور دچار چند دستگی شده، ما باید برای آماده شدن برای بدترین وضعیت گام برداریم.

این  سه مقام ارشد نظامی سابق آمریکا در این یاداشت نوشتند، با نزدیک شدن به اولین سالگرد شورش کنگره، ژنرال‌ها به طور فزاینده‌ای نگران پیامدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ و احتمال بروز هرج و مرج کشنده در ارتش هستند که همه آمریکایی‌ها را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

این ژنرال‌ها هشدار دادند که اگر اعضای ارتش با کسانی که می خواهند دولت را سرنگون کنند متحد شوند، کودتای بعدی بسیار فاجعه آمیزتر خواهد بود.

این سه مقام نظامی سابق آمریکا خاطرنشان کردند: «بدون بهبود وضعیت ارتش، احتمال فروپاشی نظامی که منعکس کننده فروپاشی اجتماعی یا سیاسی است، بسیار واقعی است. شمار نگران کننده‌ای از کهنه سربازان و حتی نظامیان فعال در حمله به ساختمان کنگره شرکت کردند ودر صورت وقوع شورش دیگری، پتانسیل شکست کامل زنجیره فرماندهی وجود دارد.»

این ژنرال‌های سابق آمریکا هشدار دادند، در یک انتخابات مناقشه‌برانگیز، برخی ممکن است برخی از دستورات فرمانده کل قوا پیروی کنند، در حالی که سایر یگان‌های سرکش ممکن است از ترامپ بازنده پیروی کنند. عجیب نیست که بگوییم این امر منجر  به یک فروپاشی نظامی و جنگ داخلی منجر می‌شود.

بنابر اذعان این مقام‌های نظامی سابق آمریکا، عدم آمادگی نظامی بعد از پیامدهای انتخابات ۲۰۲۰ چشمگیر و نگران کننده بود. «کریستوفر میلر» وزیر دفاع موقت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، نیز در آن برهه شهادت داد که او عمداً از حفاظت نظامی از ساختمان کنگره خودداری کرد.

این ژنرال‌ها تاکید کردند که پنتاگون باید اکنون برای تقویت وحدت فرماندهی اقدام کند و دستور بازنگری فوری وضعیت همه اعضای نظامی و  کارمندان بخش نظامی را صادر کند.

این ژنرال‌های سابق ارتش آمریکا به وزارت دفاع این کشور توصیه کردند که با برگزاری رزمایشی در این زمینه، در تقابل با کودتای محتمل نقاط ضعف را شناسایی کند و فوریت بیشتری از خود نشان دهد.

منبع: فارس