شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن

زمان اجرای طرح کارت واکسن هوشمند مشخص شد+ جزئیات

زمان اجرای طرح کارت واکسن هوشمند مشخص شد+ جزئیات

معاون وزارت بهداشت گفت: طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از تاریخ ۲۱ آذر شروع می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از تاریخ ۲۱ آذر و شروع شده و رفته رفته بر پهنه سامانه گستردگی سطح کشور راه پیدا خواهد کرد و به مرور اجرایی می شود و در ۵ فاز بعدی اهمیت کارت واکسیناسیون به طور روزمره افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: کارت واکسیناسیون از طریق سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت قابل دسترسی است و همه مردم خودشان شخصا می‌توانند این کارت را به دو زبان انگلیسی و فارسی در تلفن های همراه خودشان ذخیره کنند و به راحتی هم می توانند کارت را با کیوآرکد و یا بارکدی که روی آن است ذخیره کنند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: به زودی برای ورود به سینما ها و استادیوم های ورزشی، مهم ترین شرط داشتن کارت واکسن دیجیتال است.

فرهادی ادامه داد: کارت واکسیناسیون توسط خود افراد به راحتی قابل دریافت است و هرگونه دریافت وجه در این باب و هر سایت دیگر به غیر از سایت وزارت بهداشت غیر قانونی و تقلبی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کارت غیر قانونی صادر شده ابراز کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم کارت دریافت نشده همچنین روابط عمومی و مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت این موضوعات را به سرعت پیگیری می‌کنند و اگر لازم باشد از مراجع قضایی اقدام می کند.