شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هنرمند#درصد#فروش#حراجی‌های#سال#۲۰۲۱#اثار#است

نشریه اینترنتی ارتسی با تکیه براطلاعات پایگاه قیمتهای این سایت که میلیونها نتیجه حراج را برای آثار بیش از ۳۴۰۰۰۰ هنرمند را دنبال می‌کند، اطلاعاتی درباره بازار هنر در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده است. اطلاعات این پایگاه با استفاده از داده‌های بیش از ۹۰۰ خانه حراج، از جمله مؤسسات پیشرو، تهیه شده:

هنرام‌‍روز:

۲۵ درصد از کل فروش حراجی های سال ۲۰۲۱ مربوط به آثار شش هنرمند بود.

در صدر این شش هنرمند پابلو پیکاسو قرار دارد. بعد از آن به ترتیب ژان میشل باسکیت، اندی وارهول، کلود مونه، گرهارد ریشتر و وینسنت ونگوگ دیده می شود. 

download (2)

افزایش فروش آثار هنرمندان زن و رنگین پوست با قیمتی بالای یک میلیون دلار در سال ۲۰۲۱

در حالی که هنوز صدرنشین فروش آثار هنری در حراجی‌ها مردان سفید پوست هستند اما امسال توجه و تقاضا برای خرید آثار هنرمندان زن و رنگین پوست افزایش داشت و فروش برخی از این آثار با افزایشی بی‌سابقه نسبت به ۵ سال گذشته همراه بود و در ۱۹ مورد قیمت آثار به بالای یک میلیون دلار رسید. این آثار شامل آثار ان اف تی نمی شود.

download (2)

ابودیا Aboudia و آقای دودل Mr Doodle در فهرست هنرمندان زنده دنیا با بیشترین تعداد فروش آثار هنری در حراجی ها قرار گرفتند

دیوید هاکنی، بنکسی، یایویی کوساما، دیمین هرست، یوشیتومو نارا، برایان دونلی Kaws، گرهارد ریشتر، ابودیا Aboudia و آقای دودل  Mr Doodle هنرمندان زنده‌ای بودند بیشترین تعداد آثار فروخته شده را داشتند و در این بین تعداد آثار فروخته شده ابودیا و آقای دودل در حراج در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ به ترتیب ۴۴۵ و ۱۸۱ درصد افزایش یافته‌است.

 

۸۷ درصد از آثار مورد تقاضا و فروخته شده در سال ۲۰۲۱ فیگوراتیو بودند

در سال ۲۰۲۱، تقاضا برای نقاشی‌های هنرمندان نوظهور افزایش یافت، به طوری که ۳۵۱ تابلوی نقاشی که پس از سال ۲۰۱۰ خلق شده بودند، با قیمتی بیش از پنج برابر نسبت به قیمت کمینه خود فروخته شدند. ۸۷ آثار فروخته شده را هم آثار فیگوراتیو تشکیل دادند. 

download (4)

در سال ۲۰۲۱ تعداد آثار هنرمندان کمتر از ۳۵ ساله در حراجی ها افزایش داشت که برخی از انها با آثار هنری ان اف تی وارد بازار هنر شدند.

‌FEWOCiOUS  هنرمند ۱۸ ساله مجموعه‌ ان اف تی خود را در ماه ژوئیه فروخت و توسط حراج کریستیز به عنوان جوانترین هنرمند این خانه حراج معرفی شد.

 

با قیمت اثر NFT بیپل، می‌توان ۱۳۰ اثر از هنرمندان تحسین شده چون سلمان تور، رشید جانسون، آمواکو بوافو، توماس لوکیال، میک. جیمز مارشال، تیتوس کاپار و نیکول آیزنمن را خرید.

download