شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آزمون

۱۱۵ قاری و مدرس قرآن در آزمون تخصصی قرائت شرکت کردند


115 قاری و مدرس قرآن در آزمون تخصصی قرائت شرکت کردند

آزمون نظری دهمین دوره ارزیابی و اعطای گواهینامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن‌کریم به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آزمون نظری دهمین دوره ارزیابی و اعطای گواهی‌نامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم که سومین و آخرین مرحله آزمون‌های این دوره بود، جمعه 26 آذر ماه، با حضور 115 نفر از قاریان و مدرسان برگزار شد.

به منظور رفاه حال شرکت‌کنندگان و به حداقل رساندن حضور آنها در برنامه‌ها، آزمون مذکور به صورت مجازی برگزار شد. اجرای این آزمون به روش مجازی علی‌رغم گستردگی و تعدد دروس و سرفصل‌های آزمونی و همچنین تعداد بالای سوالات که با حضور 84 قاری و 31 مدرس همراه بود؛ نویدبخش استفاده بهینه و بیشتر از ظرفیت ابزار مجازی در دوره‌های آینده ارزیابی خواهد بود.

در میان شرکت‌کنندگان این مرحله، قاریان و مدرسان شناخته شده‌ای همچون حامد ولیزاده، امید حسینی‌نژاد، سیدجاسم موسوی، مجتبی مینوتن، علی خشنود و داود لاچینانی حضور داشتند.

برگزاری این مرحله به منظور ارزیابی معلومات نظری و علمی قاریان و مدرسان در حوزه‌های مختلف از جمله صوت، لحن، تجوید، وقف و ابتدا، قرائات، علوم قرآنی، مفردات، درک معنای آیات و… پیش‌بینی شده بود.

دهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن، خردادماه امسال با ثبت‌نام از متقاضیان آغاز شد و در اسفندماه سال جاری به اتمام می‌رسد. اعلام نتایج نهایی این دوره و انتشار اسامی قاریان و مدرسانی که موفق به دریافت گواهی‌نامه تخصصی در یکی از سطوح ١ تا 4 می‌شوند، نیمه اول اسفندماه سال جاری از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن به نشانی www.quranshora.ir انجام خواهد شد.

انتهای پیام/