شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خوزستان#سرمایه گذاری#بانک#بانک‌ها

معاون اقتصادی استاندار خوزستان:

الزام بانک های خوزستان به سرمایه گذاری در کارون

الزام بانک های خوزستان به سرمایه گذاری در کارون

اهواز- معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: بانک‌ها را ملزم کردیم که هر کدام یک سرمایه گذاری در رودخانه کارون داشته باشند تا علاوه بر جذب گردشگر به این رودخانه، بر زیبایی های آن بیفزاییم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتوحی ظهر امروز شنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خوزستان گفت: این جلسه به منظور وحدت رویه و استفاده بهینه از منابع خدادادی که این استان دارد، برگزار شده است.

وی افزود: بحث اعطای تسهیلات به بخش‌های کشاورزی، تولیدی، مرغداری و باغداری یکی از موضوعات اساسی این جلسه بود که در این راستا تصمیمات خوبی گرفته شد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین اعطای تسهیلات به بخش شیلات به ویژه به پرورش میگو در شهرستان‌های یکی دیگر از موضوعات مهمی است که در جلسه امروز مطرح شده و تصمیم گرفته شده که بانک‌ها را ملزم کردیم که سرمایه گذاری را در راستای بهبود این بخش‌ها و جذب سرمایه گذار اقدام کنند.

فتوحی نیز از الزام بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری خبر داد و افزود: رودخانه کارون که از وسط شهر اهواز عبور می‌کند یکی از مناظر زیبا و دیدنی شهر است به همین دلیل بانک‌های استان را ملزم کردیم که هر کدام یک سرمایه گذاری در رودخانه کارون داشته باشند تا علاوه بر جذب سرمایه گذار و همچنین گردشگر به این رودخانه، بتوانیم بر زیبایی‌های آن بیفزاییم.

وی همچنین گفت: در خصوص صنایع پتروشیمی و صنایع زنجیره پایین دستی آن نیز به بانک‌ها اعلام شده در این راستا همکاری‌های لازم را داشته باشند تا منابع استان به هدر نرود و در بحث‌های اشتغال، تولید ثروت و هم چنین با تولیدات داخلی به خودکفایی رسیده و از وارداتی نداشته باشیم.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: در خصوص شهرک‌های صنعتی و کشاورزی نیز اگر بشود با منابعی آنها را راه اندازی و احیا کرد با بانک‌ها صحبت شده و مصوب شده که یک بازید و بررسی از این شهرک‌های نیمه راکد یا راکد کنند تا تسهیلاتی نیز به آنها ارائه شود.