شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#اوکراین

«اللهیار را از دست ندهید»

پیشنهاد مهاجم تیم ملی ایران به دو تیم بزرگ فوتبال اوکراین

پیشنهاد مهاجم تیم ملی ایران به دو تیم بزرگ فوتبال اوکراین

یک رسانه اوکراینی با بیان اینکه اللهیار صیادمنش می‌تواند در تیم‌های شاختار دونتسک و دیناموکیف به فوتبالش ادامه بدهد، جدایی او از لیگ اوکراین را یک فقدان بزرگ عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، قرارداد قرضی اللهیار صیادمنش مهاجم ایرانی با تیم زوریا لوهانسک اوکراین به پایان رسید و این مهاجم باید به تیم فنرباغچه ترکیه بازگردد. باشگاه فنرباغچه هنوز مشخص نکرده است که آیا به صیادمنش نیاز دارد و یا مجدداً او را به تیم دیگری منتقل می‌کند.

این در حالی است که عملکرد صیادمنش ۲۰ ساله در مدت یک فصل و نیم حضورش در زوریا رضایت کارشناسان و رسانه‌های اوکراین را در پی داشت و حتی هواداران باشگاه زوریا را بر آن داشت تا کمپینی برای جمع آوری پول و کمک مالی به باشگاه برای حفظ این مهاجم راه اندازی کنند.

در همین ارتباط سایت tribuna اوکراین گزارشی را از صیادمنش منتشر و تاکید کرد مهاجم ایران می‌تواند برای دو باشگاه بزرگ دیناموکیف و شاختار دونتسک اوکراین با شرایطی که بر آنها حاکم است، مفید باشد.

این رسانه در بخشی از گزارش خود آورده است:

«به نظر می‌رسد اللهیار صیادمنش، مهاجم تیم فوتبال زوریا، در هجدهمین بازی لیگ مقابل دینامو آخرین بازی خود را انجام داده است. او این مورد را با گلی رقم زد که تساوی مهمی را برای تیمش به ارمغان آورد. رفتن او نه تنها برای تیم زوریا بلکه برای کل لیگ اوکراین فقدان بزرگی خواهد بود، زیرا در اوکراین ما کمتر با چنین بازیکنان برجسته ای روبرو می‌شویم.

ما در مورد یک فوتبالیست ۲۰ ساله ایرانی صحبت می‌کنیم که نشان داد اگر کلاس و رویکرد درستی برای کار وجود داشته باشد، دیگر نیازی به یادآوری مباحثی چون سازگاری و هماهنگی طولانی مدت بازیکنان خارجی، کمبود تجربه و بهانه‌های دیگر نیست. اللهیار از آن دسته لژیونرهایی است که سطح لیگ فوتبال ما را بالا می‌برد و قطعاً ویژگی‌های او برای غول‌های ما مفید خواهد بود.

اللهیار در ۱۹ سالگی به لیگ اوکراین پیوست و در اولین فصل حضورش در ۲۶ بازی، ۶ گل به ثمر رساند و ۳ پاس گل داد از جمله گل پیروزی تاریخی مقابل لسترسیتی در لیگ اروپا. موفقیت این مهاجم ایرانی مورد قدردانی هواداران لوهانسک هم قرار گرفت و به عنوان بهترین بازیکن زوریا در فصل ۲۰۲۰/۲۱ شناخته شد.

اللهیار در این فصل هم در پیشرفت متوقف نشد و هم از نظر بازی و هم از نظر عملکرد کیفی پیشرفت کرد. به همین دلیل این مهاجم در تیم ملی ایران مورد توجه قرار گرفت، او قبلاً در یک بازی رسمی به میدان رفته بود.

یک مزیت بزرگ برای صیادمنش این است که او بازیکنی همه کاره است که می‌تواند در تمام قسمت‌های خط حمله بازی کند. در ۱۶ بازی لیگ اوکراین در این فصل، او ۸ بازی در پست مهاجم مرکزی و به همان میزان در جناح تهاجمی (بیشتر سمت راست) بازی کرد.»

پیشنهاد مهاجم تیم ملی ایران به دو تیم بزرگ فوتبال اوکراین

رسانه اوکراینی در ادامه گزارش خود به آمار مختلف گلزنی، پاس گل، تعداد بازی و دقایق حضور در زمین اشاره و تاکید کرد که مهاجم ایران ارتباط بسیار خوبی با هواداران زوریا داشت که در نهایت منجر به تلاش آنها برای حفظ اللهیار و جمع آوری پول و کمک مالی به باشگاه شد.

سایت tribuna همچنین اعلام کرد صیادمنش مهاجم مناسبی برای تیم‌های دینامو و شاختار خواهد بود:

«تشدید فعالیت‌ها در خصوص انتقال احتمالی اللهیار در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به وجود آمد. منابع ترکیه‌ای گزارش دادند که فنرباغچه با باشگاه‌های اندرلخت و بروژ تماس داشته است. حتی اطلاعاتی وجود دارد که نمایندگان استانبولی برای مذاکره به بلژیک پرواز کرده‌اند. زوریا هم می‌خواست سودی برای خودش بگیرد. مبلغ ۲.۵ میلیون یورو در نظر گرفته شد. همزمان، با دینامو و شاختار هم تماس‌هایی در خصوص این بازیکن با هدف فروش مجدد وی صورت گرفت.

حتی اگر شایعات در مورد علاقه دینامو و شاختار به صیادمنش تا حدی اغراق آمیز بوده باشد، مطرح کردن آن در حال حاضر منطقی است. هر دو باشگاه در این فصل در خط حمله مشکل دارند. برای شاختار، مصدومیت «ترائوره» همه چیز را خراب کرد. برای دینامو هیچ‌یک از مهاجمان اعتماد «لوچسکو» (سرمربی دینامور) را جلب نکردند. اللهیار برای هر دو غول فوتبال اوکراین تقریباً یک گزینه برد-برد به نظر می‌رسد چون با لیگ اوکراین سازگار است، موثرتر از مهاجمان دینامو و شاختار بازی کرده است، جوان‌تر از مهاجمان هر دو تیم است و تجربه بازی به عنوان مهاجم کنار عمدتاً از سمت راست را دارد (بیشتر مربوط به شاختار) …

از مشکلات می‌توان به این نکته اشاره کرد که اللهیار در زوریا تقریباً همیشه در کنار یک مهاجم دیگر بازی کرده است در حالی که دینامو و شاختار با یک مهاجم بازی می‌کنند.

خود این بازیکن در گفتگویی اعلام کرد ۹۹ درصد زوریا را ترک می‌کند اما در مورد امکان ماندن در اوکراین، با طفره رفتن پاسخ داد: "خواهیم دید". این موضوع در آینده نزدیک حل می‌شود. اینکه اللهیار در لیگ اوکراین بماند یا نه یک سئوال بزرگ است اما برای فوتبال ما یک امتیاز بزرگ خواهد بود.»