شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جایزه

قره شیخلو در نشست خبری مطرح کرد:

یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان جایزه برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن

یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان جایزه برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن

قره شیخلو با اشاره به جوایز این دوره گفت: امسال جوایز دوبرابر شده است. در مجموع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جایزه آماده شده است که به ترتیب به نفرات اول تا پنجم هر رشته تعلق خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز شنبه ۲۷ آذرماه با حضور مهدی قره‌شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در محل سالن جلسات ساختمان شهید سلیمانی این سازمان برگزار شد.

قره شیخلو در این نشست گفت: چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۲۰ جز، تفسیر و اذان و مدیحه سرایی در دو گروه بانوان و آقایان برگزار شد.

وی ادامه داد: امسال در مرحله شهرستانی ۱۷۰ شهرستان و ۳۲ استان به صورت غیر حضوری در این دوره از مسابقات مشارکت داشتند. همچنین مرحله نیمه نهایی نیز به صورت غیر حضوری و مرحله نهایی حضوری خواهد بود. مرحله نهایی این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم از ۲۹ آذر تا سوم دی ماه به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تهران برگزار خواهد شد.

قره شیخلو با اشاره به جوایز این دوره گفت: امسال جوایز دوبرابر شده است. در مجموع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جایزه آماده شده است که به ترتیب ۳۵ میلیون تومان، ۳۰ میلیون تومان، ۲۵ میلیون تومان، ۲۰ میلیون تومان، ۱۵ میلیون تومان از نفرات اول تا پنجم هر رشته خواهد بود.

دوشنبه مراسم افتتاحیه چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن

وی در خصوص مراسم افتتاحیه گفت: امیدواریم پس از دو سال وقفه در برگزار نشدن مسابقات به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال بتوانیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مسابقات خوبی را برگزار کنیم. بر همین اساس مراسم افتتاحیه دوشنبه از ساعت ۱۸ الی ۱۹ با حضور حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مراسم اختتامیه روز جمعه سوم دی از ساعت ۱۹ الی ۲۱ با حضور حجت الاسلام خاموشی و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و به برگزیدگان با حضور آنها جوایزی جوایز تقدیم خواهد شد.

برپایی سومین دوره کتابت و خوشنویسی

قره شیخلو در خصوص فعالیت‌های جنبی این دوره از مسابقات سراسری قرآن افزود: سومین دوره کتابت و خوشنویسی را در حاشیه چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن برگزار خواهیم کرد. فراخوان آن انجام شده و آثار آن توسط اساتید ارزیابی شده است. این فراخوان با همکاری مدرسه کتابت قم که به صورت تخصصی در این امر فعالیت دارند انجام خواهد شد.

برگزاری دو مسابقه برای مخاطبین مسابقات قرآنی از طریق رسانه‌

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امسال برای اینکه یک فضای قرآنی ایجاد کنیم تا مردم در این ایام رابطه و انس خوبی داشته باشند دو مسابقه برای کسانی که از طریق رسانه‌ها دنبال می‌کنند در نظر گرفته شده است. هر شب یک سوال فرهنگ قرآنی پخش می‌شود و هر شب جایزه پنج میلیون ریالی به مخاطبین شبکه قرآن و معارف سیما اهدا می‌شود. همچنین ده جایزه پنج میلیون ریالی برای مخاطبین رادیو قرآن در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: مسابقه دیگری برای شرکت عموم مردم برای ایجاد و شور و رقابت میان شرکت کنندگان در نظر گرفتیم. آنها نفرات برتر اول تا پنجم رشته‌های قرائت و حفظ کل را حدس خواهند زد و اگر نظرات آنها به نظر داوران نزدیک باشد، جوایزی به آنان تقدیم خواهد شد.

قره شیخلو با تاکید بر اینکه این مسابقات به عنوان مسابقات رسمی جمهوری اسلامی خواهد بود، تصریح کرد: برگزیدگان این دوره از مسابقات به عنوان نمایندگان در مسابقات بین المللی ۱۴۰۱ در مسابقات بین المللی قرآن و دیگر کشورهای دیگر خواهند بود. در طول این سال‌ها رکورد خوبی در صحنه بین المللی در عرصه مسابقات بین المللی داشته ایم. تاکنون بیش از ۲۰۰ رتبه قرآنی در عرصه بین المللی داشته ایم. و این رقابت‌ها در مسابقات سراسری نیز بسیار فشرده با اختلاف چند صدمی و فشرده رقم می‌خورد.

مرحله نهایی مسابقات به صورت حضوری و با ۵۰ درصد ظرفیت سالن برگزار می‌شود

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: برای حضور مردم منعی نداریم اما به صورت محدود می‌توانیم در خدمت علاقه مندان به قرآن باشیم و تا نصف ظرفیت سالن می‌توانیم جمعیت بپذیریم.
از آنجایی که فضای کرونا کاهشی شده اما به هرحال باید نسبت به شیوه نامه‌های بهداشتی ملاحظاتی را داشته باشیم تا از شیوع مجدد آن جلوگیری کنیم.

وی دو عامل را موجب استفاده از ظرفیت‌های مردمی دانست و عنوان کرد: برای حضور مؤسسات مردم نهاد باید دو شرط کیفیت و کم شدن هزینه‌ها در نظر گرفته شود. در صورت این دو شرط حضور برای مؤسسات مردمی و استفاده از ظرفیت‌های آنان مدنظر قرار گرفته است. در حوزه فعالیت‌های قرآنی به ادارات کل ابلاغ کردیم تا تمام فعالیت‌ها را به مؤسسات مردمی واگذار کرده و از ظرفیت‌ها آنان استفاده کنند.

در پایان این مراسم از پوستر چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن رونمایی شد.