شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانشمندان

یورگن کلوپ درباره کرونا: باید به حرف دانشمندان گوش کنیم و اطلاعات غلط را نادیده بگیریم

سرمربی لیورپول به یافته‌های دانشمندان برای مقابله با ویروس کرونا اعتقاد دارد و تاکید می‌کند که باید به حرف کسانی که در این باره اطلاعات دارند، گوش کنیم

لیگ برتر انگلیس این روزها تحت تاثیر شیوع شدید ویروس کرونا برگزار می‌شود؛ سویه اومیکرون در باشگاه‌های زیادی در انگلیس در حال انتشار است و بسیاری از بازی‌ها به همین خاطر لغو شده اند.

طرفداری | در حالی که 40% از بازیکنان لیگ برتر انگلیس هنوز کامل واکسینه نشده اند و 25% آن‌ها اصلا هیچ واکسنی تزریق نکرده اند، یورگن کلوپ سرمربی لیورپول باور دارد برای متوقف کردن شیوع این ویروس باید واکسن زد. به گزارش تلگراف، یورگن کلوپ پس از پیروزی سه بر یک تیمش مقابل نیوکاسل، یادداشتی منتشر کرده که به مذاق افراد ضد واکسن خوش نمی‌آید:

هرگز بابت دیدگاه‌هایم درباره واکسیناسیون عذرخواهی نمی‌کنم؛ برایم مهم نیست که نظرم چه قدر نامحبوب باشد و مرا در اقشار خاصی از جامعه منفور کند. در زندگی غیر فوتبالی‌ام اگر دوستان، آشنایان و افرادی که برایم مهم هستند هنوز واکسن نزده باشند، تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا آن‌ها را برای گوش کردن به حرف‌های متخصصان متقاعد کنم. من هرگز نمی‌گویم به حرف من گوش کنید بلکه حرف من این است به حرف کسانی که می‌دانند و اطلاعات دارند باید گوش کرد. کسانی که وانمود می‌کنند می‌دانند اما اطلاعات‌شان واقعی نیست را باید نادیده گرفت. باید دروغ و اطلاعات غلط را نادیده گرفت. به افرادی که بهتر می‌دانند باید گوش کرد. اگر چنین کاری را انجام دهید، در نهایت واکسن و دوز تقویتی آن را تزریق می‌کنید. دیدگاه من درباره واکسیناسیون تصورات خودم نیست. نکته این‌جاست که من به حرف متخصصان گوش می‌کنم. افرادی که از من باهوش‌تر هستند، با ساختن واکسن برای جهان، سعی در نجات جوامع دارند و خیلی خوشحالیم که این میزان دسترسی باورنکردنی را به واکسن داریم. 

 در لیورپول، تمام بازیکنان دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند. کلوپ پیش‌تر از باشگاه‌ها خواسته بود درباره بازیکنانی که در دسترس نیستند، شفافیت به خرج دهند تا درخواست‌ها برای به تعویق افتادن مسابقات، منطقی باشد. پیش از بازی لیورپول و نیوکاسل، باشگاه لیورپول اعلام کرد ویرجیل فن دایک، فابینیو و کرتیس جونز به علت مشکوک بودن به کووید در بازی با نیوکاسل بازی نمی‌کنند اما آن‌ها در انتظار مشخص شدن نتیجه تست PCR آن‌ها هستند. کلوپ همچنین نوشت:

ما نمی‌دانیم این سویه جدید کرونا چه تاثیری روی فوتبال در کوتاه مدت یا میان مدت خواهد داشت. قطعا این سویه روی در دسترس بودن بازیکنان تاثیر می‌گذارد و شاید به تعویق مسابقات بیشتری منجر شود اما وظیفه نهادهای اجرایی است که این مشکلات را مدیریت کنند. مشخصا امیدواریم این اختلالات به حداقل برسد اما چنین چیزی دست ما نیست و نباید هم باشد. ما باید به کسانی که چیزهای بیشتری از ما می‌دانند و دانش دارند، اعتماد کنیم. ما فقط می‌خواهیم افراد سالم بمانند و سلامتی همیشه باید در اولویت باشد.

غیر از لیورپول، تیم‌های وولورهمپتون و برنتفورد دارای آمار صد درصدی واکسیناسیون کامل هستند و هنوز این باشگاه‌ها درگیر سویه جدید کرونا نشده اند.