شهر خبر

سفیر کی یف در سرزمین های اشغالی؛

اوکراین: فقط بیت المقدس پایتخت رژیم صهیونیستی است

اوکراین: فقط بیت المقدس پایتخت رژیم صهیونیستی است

سفیر اوکراین در رژیم صهیونیستی در مراسمی با حضور وزیر امور بیت المقدس این رژیم، اعلام کرد که کی یف ظرف چند ماه سفارت خود را در بیت المقدس به عنوان پایتخت اصلی این رژیم افتتاح می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، اوکراین اعلام کرد که شهر بیت المقدس را به عنوان «تنها پایتخت» رژیم اشغالگر قدس به رسمیت می شناسد و تصمیم دارد که سال آینده سفارت خود را به بیت المقدس منتقل کند.

«یوگن کورنیچوک» سفیر اوکراین در همین رابطه و طی مراسمی به مناسبت روابط ۳۰ ساله کشورش با رژیم صهیونیستی، خبر فوق را رسانه ای کرد.

وی در همین رابطه در گفتگو با رسانه صهیونیستی تایمز اسرائیل گفت که مسئله به رسمیت شناخته شدن (بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی) طی چند ماه به وقوع خواهد پیوست و نه چند سال. با این حال، او گفت که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، اعلام کرده است پیش شرط هایی در رابطه با همکاری امنیتی و دفاعی دارد که باید قبل از این مسئله اتفاق بیفتد.

همچنین رسانه های صهیونیست گزارش دادند که «زئیو الکین» وزیر امور بیت المقدس رژیم صهیونیستی که از اوکراین به سرزمین های اشغالی نقل مکان کرده است، در مراسم مذکور حضور داشته است.

الکین همچنین در طول سخنرانی خود در این مراسم ابراز امیدواری کرد که زلنسکی سفارت اوکراین در بیت المقدس را که از زمان نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر پیشین این رژیم در دست ساخت بوده است، افتتاح کند.