شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نفت ایران#واحدهای تولیدی#استانی

دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور؛ یزد
هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی را ندارد/ رسانه‌ها اجرای مصوبات سفر استانی را پیگیری کنند/ وضعیت فروش نفت ایران ‌بهتر شد +فیلم و تصاویر

سید ابراهیم رئیسی صبح روز جمعه وارد فرودگاه یزد شد و در بدو ورود از سوی استاندار و مسئولین ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.آیت الله رئیسی را در این سفر، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزرای کشور، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و نیرو همراهی می‌کنند.


به گزارش شریان نیوز،سید ابراهیم رئیسی صبح روز جمعه وارد فرودگاه یزد شد و در بدو ورود از سوی استاندار و مسئولین ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

بازدید از پروژه های استان، دیدار با نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم ترین برنامه های سفر رئیس جمهور به استان یزد خواهد بود.

آیت الله رئیسی را در این سفر، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزرای کشور، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و نیرو همراهی می‌کنند.
 


رئیسی در آغاز دوازدهمین سفر استانی:
یزد به حق دارالعباده نامیده شده است/ برای احیای بیش از پیش ظرفیت‌های انسانی و طبیعی یزد تلاش خواهیم کرد
سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در دوازدهمین سفر استانی در فرودگاه یزد و در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد شهدای این استان به ویژه شهید محراب آیت‌الله صدوقی گفت:

یزد استانی بسیار پرظرفیت است که علاوه بر ظرفیت‌های مادی، نیروی انسانی پرکار، پرتلاش، باایمان و انقلابی و مردمانی سختکوش دارد که قناعت جزو ویژگی‌های اصلی آنها است.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های استان را با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که استاندار و مدیران استان و همچنین همکاران ما انجام داده‌اند بیش از پیش احیا کنیم، اظهار داشت: امروز کارهای خوبی در استان انجام می‌شود، اما نسبت به آنچه باید انجام شود هنوز تفاوت وجود دارد و باید تلاش کنیم این تفاوت هر چه بیشتر کاسته شده و وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب نزدیک‌تر کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید در جریان برنامه‌های این سفر خدمت مردم در جای‌جای استان می‌رسیدیم، اما شرایط کرونایی اجازه این کار را نمی‌دهد و از همین تریبون از مردم پوزش می‌طلبم، تصریح کرد: با این وجود در اجتماع مدیران و نمایندگان اقشار مختلف مردم حضور خواهیم یافت و از دیدگاه‌ها و نظرات ایشان مطلع شده و پیشنهادات و راهکارهایی را که برای رفع مشکلات مطرح می‌شود، خواهیم شنید و آنها را پیگیری می کنیم.

آیت‌الله رئیسی همچنین برای آیت‌الله ناصری نمایند ولی فقیه و امام جمعه استان آرزوی شفای عاجل و کامل کرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 


رئیس جمهور در بازدید از کارخانه تعطیل شده خوش ریس یزد:
هیچ بانکی در کشور حق تعطیل کردن واحد های تولیدی را ندارد
سید ابراهیم رئیسی صبح امروز از کارخانه ریسندگی خوش ریس که به مدت ۸ سال تعطیل شده است بازدید کرد.

دکتر رئیسی با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی گفت: هر چه زودتر این کارخانه با همت و پیگیری فعال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تعطیلی چنین واحد‌های تولیدی انسان را رنج می دهد چرا که متاسفانه این ثروت معطل مانده است، خاطر نشان کرد: بانک ها اگر جایی را تملک می کنند باید یا خودشان آنجا را راه اندازی کنند و یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند. اقدامی که در مورد این واحد تولیدی شده است تعطیل کردن تولید و اشتغال در کشور است، چه کسی پاسخگوی ۸ سال بیکاری کارگران این‌واحد تولیدی خواهد بود؟

آیت الله رئیسی به منظور احیای مجدد این واحد تولیدی و راه اندازی آن دستورات لازم را صادر کرد.
 

کارخانه خوش ریس در سال ۸۲ افتتاح شده بود که با دارا بودن ۳۰۰ کارگر از جمله ۱۲۰ کارگر زن، از سال ۹۲ توسط بانک تملک و تعطیل شده است.
 

رئیس جمهور در بازدید از کارخانه الکترو کویر:
کارخانه الکترو کویر نمادی از خنثی سازی تحریم ها است
سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر استانی خود به یزد از کارخانه الکترو کویر یزد بازدید کرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: این کارخانه نمونه‌ای است از خنثی کردن تحریم‌هاست و معلوم می شود که در مقابل تحریم هایی که می خواهند از دستیابی ما به تکنولوژی جلوگیری کند توانسته با همت و تلاش تابلوهای برق با کیفیت برتر ارائه دهد.

این کارخانه یکی از نمونه های موفق تولید محصولات داخلی است که انواع تابلو های برق صنعتی را در داخل کشور طراحی و تولید و به اقصی نقاط جهان صادر می کند.

حضور رئیس جمهور در کارگاه احیای بنای تاریخی در یزد
بهترین روش احیای بافت های فرسوده و سنتی احیا بوسیله مردم است
سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های سفر به استان یزد از یکی از کارگاه های احیای بناهای تاریخی این شهر دیدن کرد.

رئیس جمهور مردم یزد را مردمی خیر دانست و خاطر نشان کرد: ایرانی هایی که خارج از کشور ساکن هستند همانطور که در بحث سلامت علاقه مند به کمک برای کشور بودند برای کمک به میراث فرهنگی هم مشتاق هستند.

آیت الله رئیسی افزود: بهترین روش برای احیای بافت های سنتی و فرسوده روش احیا به کمک خود مردم است که به جای زحمت برای آنها خودشان اینکار را انجام دهند.
 

آیت الله رئیسی در نیروگاه خورشیدی فهرج:
استان یزد منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است
سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های سفر خود به استان یزد با حضور در نیروگاه خورشیدی فهرج از نزدیک در جریان طرح تولید برق از انرژی خورشیدی قرار گرفت.

رئیس جمهور با تاکید بر حمایت دولت از توسعه انرژی پاک در کشور اظهار داشت: باید با افزایش و توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را از این راه تامین کرد.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: استان یزد بدلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است.

رئیس جمهور با دستور به وزیر نیرو و استاندار یزد تاکید کرد: این کار موفق را توسعه دهید تا نیاز کشور به انرژی از این طریق جبران شود.

دکتر رئیسی همچنین بر حمایت از ساخت پنل های خورشیدی در استان یزد تاکید کرد.


این مجموعه سالها پیش یک کارخانه تولیدی بوده که با انتقال تجهیزات این واحد به شهرک صنعتی یزد بنای آن در حال تخریب بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار است به هتل سنتی ۵ ستاره تبدیل شود.
 
حضور رئیس جمهور در کارگاه احیای بنای تاریخی در یزد
رئیسی: بهترین روش احیای بافت های فرسوده و سنتی احیا بوسیله مردم است
سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های سفر به استان یزد از یکی از کارگاه های احیای بناهای تاریخی این شهر دیدن کرد.

رئیس جمهور مردم یزد را مردمی خیر دانست و خاطر نشان کرد: ایرانی هایی که خارج از کشور ساکن هستند همانطور که در بحث سلامت علاقه مند به کمک برای کشور بودند برای کمک به میراث فرهنگی هم مشتاق هستند.

آیت الله رئیسی افزود: بهترین روش برای احیای بافت های سنتی و فرسوده روش احیا به کمک خود مردم است که به جای زحمت برای آنها خودشان اینکار را انجام دهند.

این مجموعه سالها پیش یک کارخانه تولیدی بوده که با انتقال تجهیزات این واحد به شهرک صنعتی یزد بنای آن در حال تخریب بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار است به هتل سنتی ۵ ستاره تبدیل شود.
 
رئیسی در بافت تاریخی یزد حضور یافت/ گفتگو رئیس جمهور با مردم و کسبه بازار قدیمی یزد
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه از بافت تاریخی شهر یزد و برخی اماکن مرمت شده یا نیازمند احیا و بازسازی در این بافت بازدید کرد.

در این بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کارشناسان آثار تاریخی خواستار تسهیل در ضوابط احیا و مرمت بافت های تاریخی در راستای افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی در این امر شدند.

همچنین آیت الله رئیسی در ادامه این بازدید با حضور در بازار قدیمی شهر یزد از نزدیک با برخی کسبه و مردم دیدار و گفتگو کرد.
 
رئیس جمهور در دیدار با جمعی از خیرین استان یزد:
راه رسیدن به خدا خدمت به خلق خداست/ هر جا مردم حضور یافتند موفقیت های زیادی بدست آمد
سید ابراهیم رئیسی عصر روز جمعه در دیدار با جمعی از خیرین استان یزد گفت: توفیقی است برای شما خیرین که از تمکن و نعمت هایی که خداوند به شما داده در مسیر خشنودی حق تعالی استفاده می‌کنید.

رئیس جمهور با مهم دانستن کمک به مردم و توجه به حل مشکلات آنها، تصریح کرد: راه رسیدن به خدا خدمت به خلق خداست. کسانی که تمکن دارند برای گره گشایی دیگران تلاش کنند.

دکتر رئیسی گفت: باید در کنار یکدیگر مسائل و مشکلات را حل کنیم. هر جا مردم حضور یافتند و از توان و خدمات آنها استفاده شد موفقیت های زیادی بدست آمد.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت وقف اظهار داشت: مهمتر از وقف و بنای امر خیر، نگه داشتن آن است.

دکتر رئیسی تصریح کرد: همراه بودن دولت و خیرین می تواند باعث کارهای بزرگی برای حل مشکلات مردم شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هیچ اشکالی ندارد وقتی خیرین طرحی را شروع می کنند، درصدی از کار را هم دولت انجام دهد تا آن امر خیر به ثمر برسد، در واقع مشارکت دولت و خیرین باعث گره گشایی از مردم می شود.

دکتر رئیسی تصریح کرد: نباید در کار خیر دچار سستی شوید بلکه باید مانند مجاهدی که در سنگر جهاد از جانش می گذرد و از دین خدا دفاع می کند و دچار سستی نمی شود، عمل شود.

رئیس جمهور بنا به درخواست یکی از خیرین، استاندار یزد را موظف کرد زمین مناسب برای ساخت بیمارستان را در اختیار وی قرار دهد.

در ابتدای این مراسم تعدادی از دانش آموزان روستایی تصویری از شهید حاج قاسم سلیمانی به رئیس جمهور هدیه دادند.

همچنین همزمان با حضور رئیس جمهور در استان یزد خیرین این استان یکصد زندانی جرائم غیر عمد را آزاد و یکصد جهیزیه به خانواده زندانیان اهدا کردند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از خیرین استان یزد از اقدامات خیرخواهانه خود گزارش هایی به رئیس جمهور ارائه کردند.
 
رئیس جمهور در دیدار با قشرهای مختلف مردم یزد:
رتبه برتر یزدی‌ها در حوزه‌های مختلف نتیجه فرهنگ اصیل و سختکوشی، پرکاری و قناعت است/ در تحول و توسعه استان یزد فرهنگ و رسوم اصیل یزدی نباید گم شود/ مشکل کم‌آبی منطقه‌ای و ملی است و با برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت برطرف می‌شود
سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به استان یزد ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری فاطمه زهرا(س) گفت: این مملکت نشان فاطمی دارد و در این استان نیز در هر کوی و برزن نشانه‌های عشق مردم به حضرت صدیقه طاهره(س) دیده می‌شود و این هویت اصلی این استان است.

رئیس جمهور در تایید سخنان یکی از سخنرانان جلسه گفت: تحولات استان باید با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم و اصالتی باشد که یزد از آن برخوردار است و آن اصالت نباید گم شود.

دکتر رئیسی توسعه‌یافتگی را برای یزد یک ضرورت دانست و افزود: مردم یزد با برخورداری از ایمان قوی، اراده جدی برای پیشرفت دارند و امروز محور تلاش، فعالیت، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اقدامات توسعه‌ای در هر جای دنیا، با نگاه فرهنگی متکی بر ایمان قوی است که باید پاسدار این فرهنگ بود.

آیت‌الله رئیسی با تجلیل از علمای بزرگ استان از جمله حضرت آیت‌الله وافی یزدی، صاحب عروه، شهید صدوقی و نیز مؤسس بزرگ حوزه علمیه قم و همچنین سرداران و چهار هزار شهید استان که هزار دانش‌آموز شهید جزو آنها هستند، خاطرنشان کرد: این‌ها دست پروردگان مدرسه عشق هستند و خانواده‌های شهدا، مادران شهدا و همسران جانبازان که از همسران‌شان پرستاری می‌کنند؛ حقیقتاً قهرمان هستند.

رئیس جمهور با اشاره به توصیف رهبر معظم انقلاب از یزد با تعبیر دارالعباده و دارالعلم است، گفت: همین سه واژه‌ «قنوت، قناعت و قنات» که برای معرفی استان گفته می‌شود، نشانه این است که مردم یزد فعالیت، تلاش، تولید، کار و روحیه قناعت خود را از دین خود فراگرفته‌اند.

دکتر رئیسی رتبه برتر یزدی‌ها در حوزه‌های مختلف را نتیجه فرهنگ اصیل آن دانست و افزود: آوازه ویژگی‌های مردم یزد از استان و مرزهای کشور فراتر رفته و اگر کسی جایی خصوصیات سختکوشی، پرکاری و قناعت را باهم داشته باشد، او را به فرهنگ یزد نسبت می دهند.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که چه باید کرد تا همه ظرفیت‌های استان به کار گرفته شود؟ اظهار داشت: رفع مشکلاتی که برخی عزیزان به آنها اشاره کردند، دست‌یافتنی است و روحیه خلاقیت و ابتکار جوانان یزدی در دوران دفاع مقدس گواه آن است.

آیت‌الله رئیسی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ و در سیاست‌های دولت بنا داریم اختیارات بیشتری به استانداران بدهیم و برای مثال صندوقی در استان ایجاد می‌شود تا برخی منابع از جمله حق مالکانه معادن یا مازاد مالیاتی که در استان کسب می‌شود، یا درآمدهای ناشی از فروش اموال مازاد دولت به این صندوق واریز شود. تنخواه استان نیز می‌تواند در این صندوق قرار گیرد و با تعیین اولویت برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و ایجاد اشتغال به کار گرفته شود.

رئیس جمهور گفت: اختیار این صندوق در دست استاندار خواهد بود تا هر روز لازم نباشد برای تامین منابع به تهران یا به سراغ سازمان برنامه و بودجه برود.

دکتر رئیسی درباره توجه به محرومان در دولت سیزدهم گفت: اقدامات دولت و دستگاه‌های اداری حتما باید دارای پیوست محرومیت‌زدایی باشد و مهم‌تر از آن باید پیوست عدالت داشته باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: تصمیمات‌مان باید عادلانه و در جهت رفع فقر، به‌ویژه فقر مطلق باشد و جزو برنامه‌های کوتاه‌مدت دولت است که فقر مطلق را در کشور ریشه‌کن کنیم. آنچه به عنوان زیر خط فقر هم عنوان می‌شود بحث دومی است که برای آن هم باید تلاش کرد.

آیت‌الله رئیسی درباره زنان تحصیلکرده جویای کار در استان یزد که آمار قابل توجهی دارد، اظهار داشت: این مسئله را با آقای استاندار دنبال می‌کنیم و کارگروهی در این زمینه تشکیل شده که باید فعال‌تر عمل کند تا بتواند زمینه‌ای برای رفع مشکل اشتغال زنان تحصیل‌کرده و به ویژه آن دسته که سرپرست خانوار هستند، فراهم کند.

دکتر رئیسی با اشاره به بازدید از یکی از مزارع انرژی خورشیدی گفت: استفاده از انرژی‌ها نو و پاک، یک ضرورت است و یزد می‌تواند قطب تولید انرژی خورشیدی کشور و منطقه باشد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های یزد در عرصه گردشگری تاریخی، فرهنگی و سلامت خاطرنشان کرد: در یزد زیرساخت‌های خوبی از جمله در حوزه گردشگری ایجاد شده که لازم است این زیرساخت‌ها کامل شود و بخشی از بازدید امروز من هم برای توسعه گردشگری بود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های یزد برای بهره‌مندی از اقتصاد گردشگری، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد معدن و اقتصاد کشاورزی گفت: کارهای خوبی در عرصه‌های مختلف انجام شده اما با توجه به ظرفیت‌ها، جا دارد کار بیشتری صورت گیرد.

رئیس جمهور به برنامه دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن در مدت چهار سال اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در همه زمینه‌ها نقش هدایت، حمایت و نظارت خواهد داشت و در عرصه ساخت مسکن، صنعت و کشاورزی، بخش خصوصی وارد میدان می‌شود که در دستور کار دولت سیزدهم است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه فعالیت‌های دانش‌بنیان با محوریت دانشگاه‌ها و نهادهای مالی حامی، و نیز رونق یافتن دوباره صنعت نساجی در یزد از برنامه‌های دولت است‌، تصریح کرد: یزد همواره در صنعت نساجی نام‌آور بوده اما فعالیت این صنعت در کشور و در یزد دچار آسیب شده است.

رئیس جمهور گفت: امروز از یک کارخانه نساجی در یزد بازدید کردیم که یک بانک از سال ۹۲ تا امروز این کارخانه را معطل گذاشته است در حالی که اگر بانکی کارخانه‌ای را تملک می‌کند باید آن را فعال نگه دارد و حتی اگر کارخانه نیمه فعال است، باید آن را فعال کند و اگر به هر دلیل امکان اداره کردنش را ندارد، باید آن را واگذار کند.

آقای رئیسی تاکید کرد: بانک‌های دیگر هم که دارایی‌هایی را تملک کردند، باید آنها را فعال کنند و به هیچ عنوان این وضع را نمی‌پذیریم که ثروت عظیم ملی معطل بماند.

آیت‌الله رئیسی درباره مشکل کمبود آب گفت: مشکل کمیود آب در یزد مسئله امروز و دیروز نیست و مسئله آب یک بحث کلان کشوری است و با توجه به کاهش نزولات آسمانی معتقدیم منابع موجود آب را باید مدیریت کرد و معتقدیم با مدیریت صحیح منابع آبی و تقسیم عادلانه و مشارکت مردم، می‌توان مشکل کم آبی را در یزد، اصفهان و استان‌های همجوار حل کرد.

دکتر رئیسی گفت: برنامه‌ای طراحی شده است تا در مدت کوتاهی مسئله آب یزد برطرف شود و البته این برنامه بخش‌های میان مدت و بلند مدت هم دارد که در دست اقدام است.

رئیس جمهور افزود: مشکل با اجرای برنامه کوتاه مدت به طور کامل برطرف نمی‌شود و نیاز به کار طولانی مدت داریم، اما رفع مشکل کمبود آب به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد و آقای استاندار نیز از ابتدای مسئولیت رفع مشکل آب را در اولویت کار خود قرار داده است.

خنثی‌سازی تحریم‌ها را در کنار رفع تحریم‌ها همزمان پیش می‌بریم
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در شورای اداری استان یزد با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ایستادگی و مقاومت صدیقه طاهره(س) برای انجام مأموریت خطیر نشر معارف دین، دفاع از حریم دین و رسالت و ولایت باید درس بزرگ این بانوی بزرگ برای ما مسئولان باشد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به فرارسیدن روز حمل و نقل، این مناسبت را به همه فعالان این عرصه تبریک گفت و افزود: یزد از جمله استان‌های پرتردد کشور است و باید به مسائل و مشکلات فعالان حوزه حمل و نقل، بیشتر توجه شود.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه آنچه در جریان سفر دولت به یزد به تصویب رسیده باید به دست مدیران استانی محقق شود، اظهار داشت: امیدواریم با تامین اعتبار، همه پروژه‌های نیمه‌تمام به پایان برسد اما در وضع موجود باید روی اولویت‌ها تمرکز کرد؛ از جمله اولویت‌ها، ظرفیت موجود اما راکد یا نیمه فعال است که باید در مسیر تولید و اشتغال فعال شود.

رئیس جمهور ضمن دستور به استاندار یزد برای تشکیل کارگروه فعال‌سازی کارگاه‌های نیمه فعال در استان با همکاری معاون اجرایی ریاست جمهوری و وزیر صمت، تصریح کرد: عدالت در توسعه مهم است و توسعه استان یزد نامتوازن بوده و باید از این پس توزیع امکانات و سرمایه‌گذاری، همه مناطق استان را پوشش دهد.

آقای رئیسی در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای تفویض اختیارات بیشتر به استان‌ها گفت: در این راستا صندوق پیشرفت و عدالت در هر استان تشکیل خواهد شد تا در به سامان رسیدن پروژه‌های نیمه تمام و ایجاد اشتغال و کمک به واحدهای تولیدی به مسئولان استانی کمک کند.

دکتر رئیسی با اشاره به موضوع کثرت مهاجرین در استان یزد، بر ضرورت توجه و ساماندهی مهاجرین تاکید کرد و گفت: مهاجرین میهمانان جمهوری اسلامی هستند ولی باید در سازمان اداری کشور یک جایگاه تعریف کنیم که بتواند با قوت مسائل آنها را دنبال کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت‌های گردشگری یزد اشاره کرد و اظهار داشت: اقداماتی برای استفاده از این ظرفیت انجام شده اما متناسب با ظرفیت‌های استان نبوده است و امیدواریم با پایان کرونا زمینه برای فعال‌تر شدن بخش گردشگری فراهم شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه بخش خصوصی در استان یزد در سطح بالایی فعال است، تصریح کرد: مردم یزد در بخش‌های مختلف اقتصادی مشارکت خوبی دارند که جای قدردانی دارد و مسئولین باید قدر این همکاری و مشارکت را بدانند.

رئیس جمهور به احیای هزار هکتار بافت تاریخی یزد هم اشاره و خاطرنشان کرد: پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای حمایت از این طرح با پرداخت تسهیلات، پیشنهاد خوبی است که وزیر میراث فرهنگی نیز باید آن را مدنظر قرار دهد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توزیع عادلانه استقرار پزشک در کشور اظهار داشت: پزشک کافی در کشور نداریم و وزیر بهداشت باید پیگیر توزیع عادلانه استقرار پزشکان در سراسر کشور باشد.

رئیس جمهور خواستار تشکیل کارگروهی از سوی استاندار یزد برای پیگیری موضوع اشتغال بانوان تحصیل‌کرده شد و تصریح کرد: موضوع ایجاد اشتغال برای تحصیل‌کردگان به ویژه بانوان را در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصاد دیجیتال پیگیری کنید.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه خنثی‌سازی تحریم‌ها را در کنار رفع تحریم‌ها همزمان پیش می‌بریم، تاکید کرد: در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها در کنار تلاش برای رفع تحریم‌ها، تأکید و برنامه دولت، مهار نقدینگی و کاهش نرخ رشد تورم است؛ و تورم امروز، محصول سیاست‌های نادرست اقتصادی، افزایش نقدینگی و نرفتن این نقدینگی به طرف تولید بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به حضور امروز خود در جمع مردم گفت: امروز از مردم جویای قیمت‌ها شدم و این کار هر روز بنده است که روزی چند بار در جلسات اقتصادی و برنامه روزانه کاری پیگیر آن هستم؛ و مدیران دولتی باید برای بهبود وضع تلاش کنند و بنده به آینده خوشبین هستم.

دکتر رئیسی اظهار داشت: یقین دارم تحریم‌ها و تنگناها به هیچ عنوان ما را متوقف نخواهد کرد، بلکه در پیشرفت مصمم‌تر می‌کند و امروز آثار این باور را در قالب برخی گشایش‌ها در صادرات نفت و وصول درآمد آن مشاهده می‌کنیم.

رسانه‌ها اجرای مصوبات سفر استانی را پیگیری کنند
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان سفر به استان یزد در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر، با قدردانی از رسانه‌ها و خبرنگاران برای پوشش اخبار این سفر گفت: موضوع کم‌آبی در اثر کاهش نزولات آسمانی همانند خیلی از مناطق کشور از دغدغه‌های جدی استان یزد است اما آنچه امروز اهمیت دارد، مسئله مدیریت منابع آب است.

رئیس جمهور ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی راکد یا نیمه‌فعال استان را یکی دیگر از مسائل یزد توصیف و تصریح کرد: در بازدید یکی از واحدهای صنعتی گفتم و اینجا هم می‌گویم بانک‌هایی که واحدهای صنعتی را تملک می‌کنند، باید واحدهای صنعتی را فعال نگه دارند و اگر نمی‌توانند، باید سریع آنها را واگذار کنند؛ زیرا اگر بانک‌ها یک واحد صنعتی را تعطیل کند، تخلف کرده‌اند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به گزارش ارائه شده مبنی بر نیمه‌تعطیل بودن ۴۰۰ واحد صنعتی و راکد ماندن ۲۰۰ واحد صنعتی در استان یزد گفت: این واحدها باید از رکود خارج شود و مقرر شد کارگروهی با همکاری وزارت صمت و استانداری تشکیل شود و مشکلات این واحدها را بررسی و رفع کند.

رئیس جمهور گفت: اشتغال بانوان تحصیل‎کرده استان یزد را هم که معروف است به کار، تلاش، ایمان و اعتقاد، پیگیری خواهیم کرد.

دکتر رئیسی با اشاره به روال تنظیم و تصویب مصوبات سفرهای استانی گفت: همه بخش‌ها از بانک تا دستگاه‌های مجری قبل از سفر صورتجلسه مصوبات سفرهای استانی را با حضور معاون اول و معاون اجرایی رئیس جمهور امضا می‌کنند و با پیگیری اجرای مصوبات از سوی معاونت اجرایی، آثار اجرای آنها به شکل متناوب ظاهر می‌شود و آقای استاندار به مردم گزارش می‌دهد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره اینکه منابع حاصل از ظرفیت‌های اقتصادی یزد نصیب همه کشور می‌شود، اما تبعات آن صرفا نصیب مردم یزد می‌شود، اظهار داشت: توسعه صنعتی و اقتصادی کشور باید همراه با حفظ محیط زیست باشد.
آیت‌الله رئیسی مهاجرت نیروی کار به استان یزد را به خاطر ظرفیت‌های اقتصادی استان یک مزیت برشمرد و گفت: امروز برخی صنایع یزد رتبه‌های اول تا سوم را در کشور دارند و باید تلاش کرد منافع متناسبی از این ظرفیت‌ها به خود استان برسد.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به آمار بالای مهاجرین در استان یزد گفت: مهاجرین مسائل متعدد و متنوعی دارند و توجه به آنان و ساماندهی مهاجرین، یک ضرورت است.

آقای رئیسی با قدردانی مجدد از تلاش‌های رسانه‌ها و خبرنگاران برای پوشش اخبار سفر استانی دولت به یزد گفت: از اصحاب رسانه می‌خواهم پیگیر اجرای مصوبات سفر دولت باشند.