شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#بازی‌های آسیایی

ورزش ایران در انتظار تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی/ دغدغه سجادی چه زمانی عملی می‌شود؟


ورزش ایران در انتظار تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی/ دغدغه سجادی چه زمانی عملی می‌شود؟

تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی یکی از اولویت‌های ورزش ایران در فاصله ۹ ماه تا آغاز این رویداد است که البته هنوز خبری از آن نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی، 19 شهریور تا 3 مهر 1401 به میزبانی شهر هانگژو در کشور چین برگزار خواهد شد. کاروان ایران قرار است برای شانزدهمین بار در این رویداد بزرگ ورزشی قاره کهن شرکت و امیدوار است بتواند رتبه‌ای بهتر از ششمی دوره قبل را کسب کند و مدال‌هایی بیشتر از 20 طلا، 20 نقره و 22 برنز بازی‌های 2018 جاکارتا را بدست بیاورد.

یکی از اقدامات اولیه برای این رقابت‌ها، تشکیل ستاد عالی این بازی‌ها است؛ ستادی که باید از سوی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شود اما تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است. اهمیت تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی از آن جهت است که تصمیمات کلان پیرامون کاروان‌ اعزامی و سایر مسائل با نشست مشترک مسئولان وزارت ورزش، کمیته المپیک و کمیته پارالمپیک اتخاذ می‌شود.

تشکیل این ستاد یکی از اولویت‌های حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان بود. ملی‌پوش سابق دوومیدانی ایران که اولین چهره ورزشی منصوب شده برای وزارت ورزش نیز محسوب می‌شد، 16 شهریور گفته بود: «یکی از مسائل مهمی که هر روز به آن فکر می‌کنم، تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی است.» تشکیل این ستاد یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های وزیر تازه نفس ورزش است، اما پس از گذشت 3 ماه از این اظهار نظر، هیچ خبری از تشکیل ستاد عالی بازی‌ها نشده است.

این درست است که کمیته ملی المپیک جلسات فنی و کارشناسی خود درباره بازی‌های آسیایی را آغاز کرده، اما بدون شک تصمیمات اصلی از جمله کیفیت و کمیت کاروان اعزامی، رشته‌های مدنظر برای حضور در این رویداد و ... باید در ستاد عالی گرفته شود. ورزش ایران چشم انتظار راه‌اندازی و تشکیل این ستاد است. باید دید در نهایت چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد چرا که هر روز که می‌گذرد، به ضرر ورزش ایران خواهد بود.

انتهای پیام/