شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هواپیمای اوکراینی

وکیل خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی خبر داد؛

اعلام زمان برگزاری سومین دادگاه خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی/ نام متهمین اصلی حادثه هواپیمای اوکراینی در کیفرخواست نیست

وکیل خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی می‌گوید: خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی بحثی در خصوص غرامت ندارند بلکه آنها به کیفرخواست اعتراض دارند و می‌گویند متهمین اصلی در کیفرخواست نیستند.

اعلام زمان برگزاری سومین دادگاه خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی/ نام متهمین اصلی حادثه هواپیمای اوکراینی در کیفرخواست نیست

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی، در مورد زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه این خانواده‌ها به خبرنگار سیاسی مُنیبان گفت: دادگاه اعتراض ما را پذیرفت و پرونده به دادسرا بازگشت که هم گزارش کارشناسی به ما ابلاغ شود و هم پرونده را مطالعه کنیم، لذا منتظر ابلاغ دادسرا هستیم که برویم و پرونده را مطالعه کنیم و گزارش کارشناسی را ابلاغ کنند. بنابراین به نظر می‌رسد جلسه بعدی دادگاه خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی حدود دو ماه بعد برگزار شود.

وی افزود: در حقیقت روند به این ترتیب است که ابتدا باید گزارش کارشناسی را مطالعه کنیم و اگر اعتراض داریم، آن را در ادامه مطرح کنیم تا به هیئت کارشناسی ارجاع شود، آن هیئت نظر خود را اعلام کند، آن زمان پرونده را برای رسیدگی به دادگاه ارسال کنند.

علیزاده طباطبایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به اذعان ایران جهت پرداخت غرامت‌ها، محور اعتراضات چیست؟ تصریح کرد: خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی بحثی در خصوص غرامت ندارند بلکه آنها به کیفرخواست اعتراض دارند و می‌گویند متهمین اصلی در کیفرخواست نیستند و باید تکلیف روشن شود.

وکیل خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین مورد دیگر که مورد اعتراض خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی است مربوط به نظر کارشناسی است که صادر شده است. به این ترتیب که در نظر کارشناسی گفتند قتل غیرعمد بوده و این نکته مورد اعتراض خانواده‌های قربانیان قرار گرفته است. علاوه براین موارد، ابهام در خصوص چگونگی وقوع حادثه نیز مورد اعتراض خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی است.

علیزاده طباطبایی با تاکید بر اینکه خانواده‎های قربانیان هواپیمای اوکراینی امیدوار به احقاق حقوق خود هستند، یادآور شد: نکته قابل توجه این است که سازمان قضائی نیروهای مسلح سابقه خوبی دارد کما اینکه فرماندهان بسیار بالاتر از افرادی که در پرونده هواپیمای اوکراینی متهم هستند، در این سازمان محاکمه شدند و محکومیت گرفتند.

وبگردی