شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#وزیر علوم

وزیر علوم به تویسرکان رفت/ دشمن از رشد ایران عصبانی است

کدخبر: 462447
وزیر علوم در سفر به تویسرکان درباره پیشرفت های علمی ایران چه گفت.

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از مهر، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز جمعه در یادواره شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تویسرکان اظهار کرد: مردم تویسرکان یک شخصیت ملی و شخصی که به خانواده شهدا تعلق دارد را به‌عنوان نماینده خود انتخاب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر گذشت، ایثار، جبهه، جهاد و شهادت را قدر بدانیم قطعاً دشمن ناامید خواهد شد، همان‌گونه که ملت ایران با دست‌خالی با فرهنگ جبهه و شهادت هشت سال در مقابل صدام و استکبار جهانی ایستادگی کردند و آنان را شکست دادند.

وی با بیان اینکه دشمن از پیشرفت‌های علمی، تحقیقاتی و فن آوری ایران عصبانی است، افزود: دشمن تمام توان و ظرفیت‌های خود را برای کارشکنی در این مسیر به کار گرفته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دشمنان ملت بزرگ ایران به خوبی می‌دانند که راهبردهای مشخص شده از سوی رهبر انقلاب موجب توسعه فزاینده ایران اسلامی شده است و دشمن این را به خوبی درک کرده است و به دنبال ضعیف کردن جایگاه ولایت فقیه و رهبری خواهد بود.

زلفی گل تصریح کرد: از سرفصل‌های نقشه‌های دشمن می‌توان به ایجاد تفرقه با هدف جلوگیری از انسجام و وحدت در مسیر رشد و بالندگی ایران نام برد.

وی با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین نقطه قوت کشور فناوری هسته‌ای است، افزود: فناوری هسته‌ای به رشد سایر فناوری‌ها کمک بسیاری می‌کند به همین دلیل دشمنان، دانشمندان ما را ترور می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای در سایه وحدت، یکپارچگی و همدلی تحقق پیدا می‌کند و وحدت با کسانی که از روی غرض‌ورزی می‌خواهند بین مردم و ولایت و شهدا جدایی بیندازند معنا ندارد.

زلفی گل بابیان اینکه ما با تعامل و همفکری باشخصیت‌های آگاه و با خط گرفتن از شهدا و آرمان‌های انقلاب پیروز خواهیم شد تصریح کرد: به مناسبت هفته تحقیق و پژوهش همایش توانمندی‌های علمی و تحقیقاتی کشور در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه سفر خود از قسمت‌های مختلف دانشکده فنی مهندسی تویسرکان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آموزشی پژوهشی و چالش‌های موجود در بخش نیروی انسانی و تجهیزات این دانشکده قرار گرفت.

وی در جریان سفر به همدان همچنین به مقام شامخ شهدای شهرستان تویسرکان ادای احترام کرد.