شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مجلس#اقتصاد ایران
گفت‌وگو|

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: باید ساختار اقتصادی کشور را تقویت کنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید ساختار اقتصادی کشورمان را تقویت کنیم تا اقتصاد ایران تحت نفوذ کشور‌های خارجی و دشمنان قرار نگیرد.
محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به اظهارات عده‌ای از افراد که معتقدند نوسانات بازار ارز متاثر از مسائل بین‌المللی و مذاکرات است، اظهار داشت: اقتصاد یک علم است و قاعده خاص خودش را دارد و معمولاً قیمت‌ها را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

وی بیان داشت: بر این اساس، نوسانات بازار ارز در کشور ما بیشتر متاثر از بحث عرضه و تقاضا و مکانیزم‌های اقتصادی داخلی خودمان است.

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دشمنان همواره سعی می‌کنند تا مشکلاتی در روند اقتصادی کشور ما ایجاد کنند، اظهارداشت: از این رو غربی‌ها تلاش دارند تا مذاکرات را طولانی و فرسایشی کنند و باعث بی ثباتی در اقتصاد کشورمان شوند.

وی با بیان اینکه زمانی که اقتصاد ما ثبات نداشته باشد، سرمایه‌گذاری با محدودیت مواجه می‌شود، تاکید کرد: در این شرایط تصمیم‌گیری برای سرمایه گذاری  دچار مشکل می‌شود و اشتغال و تولید هم تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد.

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» تصریح کرد: اولین شرط توسعه اقتصادی کشور آن است که ما به دنبال ایجاد ثبات در ساختار اقتصادی کشورمان باشیم. البته دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران سعی می‌کنند با ایجاد تنش، آسیب‌هایی به کشورمان بزنند و باعث بی ثباتی در اقتصاد ایران شوند.

وی تاکید کرد: ما باید خودمان اقتصادمان را مدیریت کنیم و به هیچ وجه نباید اجازه دهیم که کشور‌های خارجی بتوانند در مسائل داخلی ایران به ویژه موضوعات اقتصادی نفوذ کنند.

عباس‌زاده مشکینی تاکید کرد: در صورتی که ساختار اقتصادی کشورمان را تقویت کنیم، قطعا اقتصاد کشورمان تحت تاثیر حربه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان قرار نمی‌گیرد و مسیر خودش را طی می‌کند.
 

انتهای پیام/