به گزارش برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای،  در مصاحبه خبری پایان سفر یک‌روزه به استان گلستان، از مردم شریف این استان و برخورد‌های بسیار متین و خوب آن‌ها و همچنین از مسئولان استان گلستان قدردانی کرد.

رئیس عدلیه اذعان کرد: پیش از انجام سفر‌های استانی، یک هیات کارشناسی از همه بخش‌های قوه قضاییه و سازمان‌های وابسته بازدید میدانی به‌عمل می‌آورند و نقاط ضعف، نقاط قوت، کسری‌ها و کمبود‌ها را بررسی می‌کنند؛ سپس هیات بعدی که هیات عالی باشد، می‌آید و در خصوص آن مواردی که آن‌ها کارشناسی کردند، در جلسه مجددا بحث صورت می‌گیرد و تا آن‌جایی که مقدور و ممکن است، مشکلات رفع می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: در این خصوص، معاونین و روسای کل سازمان‌ها امروز به تعدادی از شهرستان‌های مختلف سفر کرده و از نزدیک با مردم و بعضا شورای تامین صحبت کردند و در برخی از شهرستان‌ها با شورای اداری جلسه داشتند و گزارش‌های لازم تهیه شد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه عنوان کرد: خود بنده هم به همراه نماینده، ولی فقیه، استاندار و رئیس کل دادگستری استان در جلساتی در قبل و بعد از ظهر حاضر شده و با افراد مختلف و طبقات اعم از خانواده معظم شهدا، تعدادی از نخبگان، علمای اهل تسنن و تشیع و کارکنان و قضات جلسه داشتیم. البته به‌لحاظ شرایط کرونایی امکان نداشت با همه آن‌ها جلسه برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه گفت: بنده با تعداد محدودی از مردم که مشکلات عمومی داشتند، ملاقاتی داشتم تا برخی از مسائل آن‌ها را بتوانیم رفع و رجوع کنیم. دادستان کل کشور نیز با تعدادی از مردم ملاقات داشتند.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: معاون اول و رئیس دیوان عالی کشور از صبح که از فرودگاه آمدند، مستقیما به سالنی رفتند که مردم مراجعه داشتند و تا ساعت ۱۵:۱۵ بعد از ظهر در برنامه ملاقات مردمی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه اظهار کرد: نامه‌هایی که مردم داشته‌اند دریافت، اسکن و وارد سیستم شده‌اند. در خصوص مواردی که می‌شد در استان پیگیری کنند و دستور دهند، اقدام مقتضی انجام شده و در خصوص مواردی که باید به تهران برود و پیگیری شود، این کار انجام خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دو سه موضوع تقریبا مهم در استان بود که در خصوص آن‌ها گفتگو شد، گفت: چند نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قبل و بعد از ظهر درخواست‌های مردم و مشکلات استان را در حوزه‌های خود مطرح کردند و تصمیمات خوبی گرفته شد که امیدوار هستیم آهر چه زودتر بشود آن‌ها را اجرایی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به برخی از پروژه‌های بر زمین‌مانده در استان گلستان ادامه داد: بعضی از پروژه‌های مشکل‌داری که شاید نزدیک به دو دهه است که باقی‌مانده، مثل «پتروشیمی گلستان» از موضوعاتی است که حسب آن‌چه که نقل می‌کردند بیش از ۹۰ هزار سهامدار دارد و این مردم عمدتا با مشکلاتی مواجه هستند؛ لذا اگر این پتروشیمی مشغول به‌کار شود و کار خود را ادامه دهد، هم می‌تواند ایجاد اشتغال و درآمد کند و هم برای مردم و استان نفع داشته باشد.

رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به صدور دستورات ویژه برای چند مورد از پرونده‌های کثیرالشاکی در استان گلستان گفت:حدود ۸۷ میلیارد تومان برای رفع مشکلات ضروری دستگاه قضایی، سازمان زندان‌ها، سازمان ثبت، پزشکی قانونی و بعضی از بخش‌های دادگستری گلستان اختصاص پیدا کرد تا بتوانند به مردم خدمات بهتری ارائه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: امیدوار هستیم که این سفر هم برای استان، هم دستگاه قضایی، هم مردم و هم دستگاه‌های دیگر مفید باشد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروهی در استان گلستان متشکل از بخش‌های مختلف به‌منظور پیگیری مشکلات، اذعان کرد: پیشنهادی ارائه شد که مورد استقبال مسئولان قرار گرفت که امیدواریم بتوانند این پیشنهاد را عملیاتی کنند و ما نیز حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

وی افزود: آن پیشنهاد این بود که برای مشکلاتی که در استان وجود دارد، یک کارگروهی متشکل از استانداری، دادگستری استان، نماینده، ولی فقیه و فردی از نمایندگان مجلس به انتخاب خودشان و همچنین نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی حسب مورد و با توجه به نوع مشکل حسب مورد هر فردی از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و بخش خصوصی به تناسب تشکیل شود که در وهله اول مشکلات را احصاء کنند، ثانیا راه‌حل‌ها بررسی شود و در آخر پیشنهاد دهند و هر مقداری هم که قوه قضاییه می‌تواند از آن کارگروه پشتیبانی کند، پشتیبانی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان گفت: اگر این کارگروه هر چه زودتر تشکیل شود، برداشت من این است که بخشی از مشکلات مردم و استان رفع خواهد شد.