شهر خبر
گفت‌وگو|

استقبال کمیسیون حقوقی مجلس از ایده رئیس دستگاه قضا درباره الزام محکومان مالی به رفع برخی مشکلات بجای صدور احکام ناظر بر مجازات

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باافتخار از راهکار جایگزینی حبس به‌ویژه برای مفاسد اقتصادی مطرح‌شده توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس محترم قوه قضایی استقبال می‌کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به راهکار عملیاتی رئیس دستگاه قضا مبنی بر الزام محکومان مالی به رفع برخی مشکلات و آسیب‌ها و تنگنا‌ها بجای صدور احکام حبس و سایر احکام ناظر بر مجازات که در جریان سفر استانی به مطرح شد، گفت: اعتقاد بنده به عنوان یک قاضی و یک حقوقدان، کمیسیون حقوقی و قضایی توجه به مجازات‌های جایگزین حبس دارد.

نوروزی با تأکید بر اینکه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در بحث مجازات‌ها دنبال حبس زدایی است، تصریح کرد: مجازات‌های جایگزین حبس را در نظر می‌گیریم.
 
وی با اشاره به اینکه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از راهکار عملیاتی ریاست محترم قوه قضائیه استقبال می‌کند، اضافه کرد: ما باافتخار از این راهکار و پیشنهاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای باافتخار می‌کنیم.
 
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مجازات جایگزینی حبس در راستای منافع نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: ما به‌طور مثال در رابطه با قانون حمایت قضائی از تولید چنین مجازات‌های جایگزینی را داریم.
 
وی ادامه داد: به‌طور مثال شخصی که در حوزه تولید جرمی را مرتکب شده است و مجازات جایگزین حبس برای آن فرد اشتغال‌زایی و افتتاح خط تولید جدید را در نظر گرفتیم.
 
نوروزی گفت: باید مجازات مفسدین اقتصادی، طبق فرمایش رئیس قوه قضائیه به سمت ساخت مسکن و در مجموع مسائلی که به نفع مردم است، هدایت شود.
 
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه یکی از محور‌های مجازات‌های جایگزین می‌تواند در حوزه بهداشت و درمان مانند تأمین هزینه بیماران باشد، اظهار داشت: ما درمجموع از این راهکار رئیس محترم دستگاه قضا استقبال می‌کنیم.


  • انتهای پیام/