صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وزش باد شدید و بارش در برخی نقاط کشور خاطرنشان کرد: امروز در استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی بارش باران، وزش باد شدید موقت، گاهی با رعد و برق پیش بینی می‌شود، همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده باران و در دامنه های آن بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه(۲۷ آذرماه) این شرایط در غرب، جنوب غرب، برخی نقاط مرکز، دامنه ها و ارتفاعات زاگرس و همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز و تهران ادامه دارد و برای گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال بوشهر و جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم بارندگی‌ها در طول هفته ادامه داد: یکشنبه نیز در استان‌های واقع در جنوب غرب و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. همچنین در بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق نیز شاهد بارش پراکنده خواهیم بود. دوشنبه در نیمه غربی کشور و سه‌شنبه علاوه بر نیمه غربی در شمال شرق شاهد بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

صادق ضیاییان در پایان ضمن اشاره به مواج بودن خلیج فارس طی روزهای آینده و آلودگی هوا در برخی از شهرهای صنعتی گفت: طی این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود و با توجه به وزش باد شدید احتمال کولاک برف وجود دارد. شمال خلیج فارس از امروز تا یکشنبه(۲۸ آذرماه) مواج است. هم چنین امروز آلودگی هوا در برخی شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده افزود: آسمان تهران فردا(۲۷ آذرماه) ابری همراه با بارش باران با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۲۸ آذرماه) نیمه‌ابری تا ابری و گاهی همراه با وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ آذرماه) اهواز با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ کشور است. امروز(۲۶ آذرماه) ارومیه با بیشینه دمای ۶ درجه سانتی‌گراد و فردا(۲۷ آذرماه) ارومیه با بیشینه دمای ۸ درجه سانتی گراد خنک ترین مراکز استان کشور خواهند بود.